Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عباس امید معاون سوادآموزی استان بوشهر در نشستی با مسئول روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان بوشهر، بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ نفر از مددجویان در "مرکز یادگیری محلی کوثر " زندان مرکزی بوشهر دوره مهارت‌های شغلی آموزش داده شده است.

او با اشاره به همکاری‌های روبه گسترش بین دو دستگاه، از حسن نظر و نگاه ویژه مسئولین امور زندان‌های استان به امر سوادآموزی مددجویان تقدیر کرد و گفت: با تلاش‌های ارزشمند انجام گرفته از سوی اداره کل زندان‌ها و حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش، بستر مناسبی برای آموزش افراد بیسواد در "مرکز یادگیری محلی کوثر " زندان مرکزی بوشهر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی استان بوشهر ادامه داد: به منظور بهره‌مند شدن مددجویان از مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی و همچنین پر کردن اوقات فراغت آنان و آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی و قضائی، ۳ هزار و ۱۵۰ نفر ساعت مهارتی گوناگون به این مددجویان آموزش داده شد.

امید تاسیس و گسترش "مراکز یادگیری محلی" را فرصت بی‌بدیلی در جهت توسعه مهارت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآورشد: در حال حاضر "مرکز یادگیری محلی کوثر "زندان مرکزی بوشهر تنها مرکز فعال استان در حوزه سوادآموزی و آموزش مهارت‌های گوناگون زندگی و شغلی می‌باشد.

دبیر گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان بوشهر گفت: قبل از آموزش‌های مهارتی، آموزش‌های پایه‌ای سواد در"مرکز یادگیری محلی کوثر "به افراد کم سواد و محروم از سواد ارائه می‌شود.

او  افزود: در سال تحضیلی ۹۹ -۹۸؛ تعداد ۹ کلاس در دوره‌های سوادآموزی و انتقال در زندان مرکزی بوشهر ویژه زندان دایر بوده است.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با تاکید عنوان کرد: برای توسعه مهارت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لازم است تعداد مراکز یادگیری محلی در استان افزایش یابد.

او عنوان کرد: ماحصل پژوهش‌های صورت گرفته و براساس نظرات کارشناسی اداره کل زندان‌های استان بوشهر، اجرای این طرح‌ها در زندان‌ها نشان داده است هر مددجوی زندانی که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده باشد کمترین بازگشت را به زندان داشته است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان مرکزی آموزش مهارتی افراد بیسواد نهضت سوادآموزی سوادآموزی استان بوشهر زندان مرکزی بوشهر مهارت ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران

منصور مهدوی در بازدید از زندان مرکزی کامیاران اظهار کرد: با توجه به ارائه ۲۶۶ درخواست از سوی زندانیان اردوگاه به دبیرخانه شورای طبقه‌بندی، پس از برگزاری شورا و بررسی درخواست‌های زندانیان با تعداد ۵۴ درخواست که فاقد شرایط اولیه و تامین مناسب بودند مخالفت شد.

رئیس دادگستری کامیاران به تصمیمات اتخاذ شده در مورد مابقی درخواست‌های زندانیان در زندان مرکزی کامیاران، گفت: در مجموع با ۱۴۹ درخواست عفو موردی، درخواست ۳۲ نفر برای پابند الکترونیکی، ۸ مورد مرخصی قضایی، اشتغال به کار ۷ نفر، آزادی مشروط ۴ مورد، پایان حبس ۳ نفر، تعلیق مجازات یک زندانی و درخواست انتقال ۷ زندانی موافقت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان