Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:26:45 GMT

زخم‌زبان یا زخم شمشیر، کدام دردناک‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۸۲۲

زخم‌زبان یا زخم شمشیر، کدام دردناک‌تر است؟

کارشناس مسائل دینی گفت: پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند» معمولاً دست آزار جسمی و زبان آزار روحی می‌رساند. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به گناهی همچون زخم‌زبان و آثار سوء آن گفت: معمولاً مراد ما از اذیت کردن، آزار و اذیتی جسمی است؛ مثلاً می‌گوییم فلانی مرا آزار داد؛ اما خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذی»، منظور این است که آزار و اذیت فقط جسمی نیست بلکه آزار و اذیت روحی بسیار دردناک‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی از امام سجاد علیه‌السلام سؤال کردند در سفر کربلا، کوفه و شام، کجا بیشتر به شما سخت گذشت؟ فرمود: الشام، الشام، الشام، حضرت سه مرتبه فرمود سفر شام به ما خیلی سخت گذشت. راوی تعجب کرد و عرضه داشت: آقاجان! شما در کربلا پدر، عموها و برادرانتان را از دست دادید، در واقع در کربلا زخم شمشیر خوردید و جسم مبارک عزیزانتان آزار دید، پس چرا شما فرمودید شام؟ حضرت فرمود: در شام به ما زخم‌زبان زدند.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: درد زخم‌زبان از درد زخم شمشیر بیشتر است، گاهی اوقات زن و شوهری بنا به دلایلی هنوز بچه‌دار نشدند، اما اطرافیان می‌آیند به آنان می‌گویند چرا هنوز بچه‌دار نشدید؟ هنوز ...، این زخم‌زبان است.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: در روایات فرمودند بیشتر گناهان به خاطر زبان است، یکی از اینها همین زخم‌زبان‌هاست. پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند» معمولاً دست آزار جسمی و زبان آزار روحی می‌رساند.

انصاریان: بگومگوهای مادی ما، اهل‌بیت(ع) را می‌رنجاندمشاهدات استاد انصاریان از زندگی حیوانی غربی‌ها+فیلممیرباقری: امام صادق(ع) با مکتب‌های بدلی ساخته شیطان مبارزه کرد

انتهای پیام/

 

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام زخم زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

«رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» عنوان سه کتاب جدید سوره مهر در حوزه نمایشنامه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«رازی بین من و تو»، به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی «علی»، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود. ...

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود. ...

خاطرات شنیدنی یک نفوذی

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان 300 نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان 500 نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان 500 نسخه در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت