Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@19:16:40 GMT

متاسفانه دانشگاه از مسیر اصلی خود دور شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۹۳۲

متاسفانه دانشگاه از مسیر اصلی خود دور شده است

پارسا بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان تأثیر انجمن‌های علمی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه اظهار کرد: عرف جامعه جهانی به این صورت است که مراکز علمی و پژوهشی در دنیا، مخصوصاً کشورهای جهان اول سیستمی را در نظر دارند که بخش روابط عمومی یا فرهنگی ارتباط را بین مرکز پژوهشی و مردم برای آگاهی آنها از فعالیت‌های علمی، ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه خوارزمی با کمک انجمن‌های علمی_دانشجویی توانسته فعالیت‌ها و ارتباط خوب و مناسبی را در این زمینه انجام دهد؛ البته این مسئله نیازمند حمایت و توجه بیشتر در تمام دانشگاه‌های ایران است. به عبارت دیگر باید به بخش آکادمیک اجازه دسترسی و تعامل بیشتری با انجمن‌های علمی داده شود.

شناخت مخاطب در جذب آن و تبلیغات بسیار مؤثر است

دبیر سابق انجمن علمی_دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی با تأکید بر اینکه شناخت مخاطب در جذب آن و تبلیغات بسیار مؤثر است، تشریح کرد: در بحث تبلیغات فعالیت و برنامه‌های این نهاد در اولین قدم شناخت مخاطب از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای مثال در زمینه نجوم مردم چه انتظاراتی دارند و چه کمبودهایی در این زمینه وجود دارد؛ به عبارت دیگر انجمن‌های علمی پل ارتباطی بین جامعه و جهان آکادمیک هستند.

بیگدلی گفت: بعد از شناخت نیاز مخاطب، روش‌های گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد که در حال حاضر بر استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تمرکز شده است؛ اما اولویت با دانشجویان هر دانشگاهی است که فعالیت‌های انجمن‌های علمی انجام می‌شود در واقع اگر دانشجویان با فعالیت این نهاد آشنایی نداشته باشند بازخورد اولیه انجمن هم مناسب نخواهد بود و در جامعه برزگ‌تر و خارج از دانشگاه ناکام خواهد بود.

وی با اشاره به مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی در زمینه تبلیغات، تصریح کرد: فضای مجازی ارتباط و دسترسی‌ها را در شرایط وجود محدودیت بسیار آسان می‌کند اما تأثیر گذاری ارتباط مستقیم بسیار بیشتر از ارتباط مجازی بوده؛ اما به دلیل تبدیل شدن این موضوع به یک فرهنگ جهانی انجمن‌های علمی هم باید در چنین فضا و امکاناتی به صورت غیر مستقیم فعالیت و تبیلغات کنند.

دبیر سابق انجمن علمی_دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی درباره دلایل تمایل نداشتن دانشجویان برای حضور و فعالیت دراین زمینه اظهار کرد: این مسئله تا حدودی به بی رغبتی دانشگاه‌ها مربوط می‌شود، متأسفانه محیط دانشگاه‌ها در مسیر سستی قرار دارد و متأسفانه از جایگاه و مسیر اصلی خود دور شده‌اند که این موضوع می‌تواند ناشی از دلایل گوناگون مانند مسائل اقتصادی و فرهنگی باشد.

بیگدلی ادامه داد: چون تبلیغات حضوری درحال کمرنگ‌تر شدن است و انجمن‌های علمی با تبلیغات مجازی و حتی مدیریت سیستم‌های نوین آشنایی ندارند، نمی‌توانند به درستی پیام خود را به مخاطب منتقل کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که اعضای انجمن‌های علمی به عنوان یک مجموعه، از آشنایی و آگاهی لازم در زمینه مدیریت برخوردار نیستند؛ به عبارت دیگر دانشجویان با تکیه بر تجربه فعالیت می‌کنند که ممکن است تعدادی از آنها موفق شوند و تعدادی دیگر خیر؛ بنابراین لازم است تا انجمن‌های علمی از نظر مطالعاتی خود را در زمینه تبلیغات و مدیریت تقویت کنند.

نادیده گرفتن انجمن‌های علمی سبب تک محوری دانشجویان می‌شود

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه محیطی برای یادگیری است نه صرفاً تحصیل، تشریح کرد: نادیده گرفتن انجمن‌های علمی فضایی را ایجاد می‌کند که دانشجویان فقط برای تحصیل در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند؛ این درحالی است که دانشگاه محیطی برای یادگیری است تا دانشجویان پس از اتمام درس خود با در اختیار داشتن مهارت‌های خود بتوانند در زمینه‌های گوناگون موفق شوند؛ در واقع دانشگاه جامعه کوچک‌تر است که طبیعتا به بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری نیاز دارد تا از حالت اولیه به درحال رشد ارتقا پیدا کند.

دبیر سابق انجمن علمی_دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی گفت: بنابراین نادیده گرفتن این نهاد تک محوری بودن دانشجویان را بیشتر و در نهایت یک جامعه تک بعدی را در آینده ایجاد می‌کند.

بیگدلی با اشاره به تأثیر این نهاد در آمادگی جامعه برای اداره توسط دانشجویان، تشریح کرد: متأسفانه موضوعی که در مدارس به آن پرداخته و توجه نمی‌شود، فعالیت‌های گروهی است. حضور و فعالیت در این حوزه این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا حداقل کارگروهی، مدیریت یک تیم، مدیریت بحران و حتی نحوه برنامه ریری را تجربه کنند. زمانی که یک فرد بتواند نتیجه چنین امری در یک جامعه کوچک‌تر مشاهده کند، طبیعتاً می‌تواند از بازخورد آن در جامعه بزرگ‌تر برای مدیریت بهتر هم استفاده کند.

وی گفت: جذب نیروی توانمند و تربیت آن ازجمله مهم‌ترین چالش‌هایی موجود در مسیر فعالیت این نهاد است، با توجه به شرایط موجود دانشجویان جدید الورود تمایل کمتری برای حضور و فعالیت در این حوزه را دارند؛ علاوه بر موارد ذکر شده هیئت‌های علمی مربوطه باید مشارکت و تعامل ییشتری با انجمن‌ها داشته باشند امری که در کشورهای جهان اول در حال رخ دادن بوده اما در ایران این این شرایط به صورت دیگری است.

انتهای پیام/

342 / 320 انجمن های علمی_ دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی نادیده گرفتن انجمن های علمی شناخت مخاطب فضای مجازی تک محوری دانشجویان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انجمن های علمی دانشجویی نجوم دانشگاه خوارزمی شناخت مخاطب فضای مجازی دانشگاه خوارزمی انجمن های علمی علمی دانشجویی نادیده گرفتن شناخت مخاطب فضای مجازی فعالیت ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم

؛سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه