Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه مصر اعلام کرد از شورای امنیت خواسته در بحران سد النهضه مداخله کند.

به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با استناد به ماده ۳۵ منشور سازمان ملل که به کشورهای عضو اجازه می‌دهد هر بحرانی را که امنیت و صلح بین المللی را تهدید می‌کند به شورای امنیت ابلاغ کنند ما از این شورا خواستیم در بحران سد النهضه مداخله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که مذاکرات در این باره اخیرا به دلیل مواضع منفی اتیوپی بی نتیجه ماند.

وی افزود: تمام این تلاش‌ها به دلیل نبود اراده سیاسی در مقامات اتیوپی و پافشاری‌شان بر آبگیری سد النهضه به صورت یکجانبه که نقض توافق امضا شده بین سه کشور(اتیوپی، مصر و سودان) در ۲۳  مارس ۲۰۱۵ است ناکام ماند. باید به توافقی برسیم که منافع سه کشور را محقق کند و همین مسئله باعث شد مصر با حسن نیت و اراده سیاسی خالصانه در مذاکرات شرکت کند. آب‌های نیل مسئله مهمی برای مردم مصر است برای همین ما از شورای امنیت خواستیم به مسئولیت‌های خود برای ممانعت از هرگونه تنش و حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که وزیر خارجه اتیوپی تأکید کرد کشورش قبل از آبگیری سد النهضه به هیچ توافقی ملزم نیست./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • تردد روان در همه محور‌های مواصلاتی استان یزد