Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه سناتور دمکرات و طرفدار رژیم صهیونیستی در سنای آمریکا جمعه شب در بیانیه‌ای به تل‌آویو درمورد طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

به گزارش آژانس خبری یهود (JTA)   «چاک شومر» سناتور دمکرات از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنا، به همراه سناتور «بن کاردین» از ایالت مریلند و «رابرت منندز» از ایالت نیوجرسی و عضو کمیته روابط خارجی سنا روز جمعه اعلام کردند، آنان مجبور به مخالفت با الحاق یکجانبه کرانه باختری (به سرزمین های اشغالی) توسط اسرائیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه این سه سناتور آمده است: توافق صلح پایدار که ضامن امنیت بلندمدت اسرائیل باشد و نیز سرنوشت فلسطینی‌ها را تعیین کند، باید با مذاکره مستقیم میان دو طرف [اسرائیل و فلسطینی‌ها] حاصل شود.

این بیانیه می‌افزاید: الحاق یکجانبه توسط اسرائیل مخالف سیاست‌های دیرینه است و ثبات منطقه و نیز منافع ملی ایالات متحده در منطقه [خاورمیانه] را تهدید می‌کند.

«کریستین گیلیبرند»، دیگر سناتور دموکرات نیز پیشتر در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته بود: من اطلاع دارم که در توافق اسرائیل قید شده است که الحاق (کرانه باختری] تنها با موافقت کامل ایالات متحده انجام شود، اما به عنوان یک سناتور می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که در برهه کنونی با این توافق مخالف هستم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه مدعی شد  به وعده خود برای اجرای طرح الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری و دره اردن از اول ژوئیه (۱۱ تیر) پایبند خواهد بود اما مقامات صهیونیستی مدعی هستند که وی تنها الحاق بخشی از مناطق را در تاریخ مقرر اجرایی می‌کند.   

به گفته مقامات صهیونیستی، نتانیاهو الحاق اغلب مناطق را به تاخیر می‌اندازد و فقط روی مناطق "معاله آدومیم"، "آریل" و "گوش عتصیون" که محل اسکان بخش اعظم شهرک‌نشینان است، تمرکز خواهد کرد.

مخالفت سناتورهای دمکرات با طرح الحاق کرانه باختری چند هفته پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، آمریکایی‌ها غرق در تظاهرات و کرونا هستند، به همین خاطر الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل را اولویت خود نمی‌دانند.

پیش از این نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه تهدید کرده‌اند، در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

رژیم نامشروع اسرائیل قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خود الحاق کند./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟



منبع:الجزیره به فارسی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم) ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟