Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:45:32 GMT

جشنواره مجازی «شعر رضوی» در گلستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۳۷۲

جشنواره مجازی «شعر رضوی» در گلستان برگزار می شود

گلچین از برگزاری جشنواره استانی مجازی «شعر رضوی» همزمان با دهه کرامت در استان گلستان خبر داد.

«احمد گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) جشنواره استانی مجازی «شعر رضوی» برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی از اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(علیه السلام) و زندگی و ابعاد شخصیت معنوی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را از محورهای این جشنواره برشمرد و گفت: شعر کلاسیک و شعر نو از قالب های شعر این جشنواره است.

 

گلچین در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره، اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی و در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره، گفت: محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و علاقمندان می توانند در هر قالب انتخابی حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: علاوه بر شاعران برگزیده در دو بخش کلاسیک و شعر نو، از سایر شاعران شرکت کننده که آثار آنان از نظر هیئت داوران دارای کیفیت لازم باشد، تقدیر خواهد شد.

 

وی، آخرین مهلت ارسال آثار را 8 تیرماه اعلام کرد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی