Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرباسی با اشاره به آمار کشوری ارائه شده در زمینه اعتیاد آشکار و نهان گفت: میانگین مصرف اعتیاد در استان یزد میزان حدود ۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « کرباسی» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در کشور ما با عنایت به فرامنیم مقام معظم رهبری در تعیین اعتیاد به عنوان اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور و ارائه دستاوردهای حاصل در کاهش مصرف تقاضا و انعکاس مقابله جمهوری اسلامی با ترانزیت مواد مخدر شاهد برگزاری گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر هستیم که با توجه به شرایط فعلی شاهد اهمیت توجه رسانه ها به این امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: اولویت اول ما پیشگیری از اعتیاد با محوریت موسسه یاریگران زندگی است.

وی افزود: دومین اولویت ما جمع آوری معتادان متجاهر، درمان معتادین بهبود یافته و توصیه اقدامات اطلاعاتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر است.

کرباسی بیان کرد: اقدام در راستای خلاهای قانونی و پاکسازی مناطق آلوده و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این زمینه از جمله اقدامات دیگر ما است.

وی گفت: امسال برنامه های استان با رعایت بحث فاصله گذاری اجتماعی و تمهیدات بهداشتی برنامه ها اجرا می شود و در بحث عملکرد نیز در کارگروه ها به بخش های مختلف توجه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیان کرد: با توجه به سرشماری میزان 5 و 4 دهم درصد آمار کشوری میزان شیوع اعتیاد است و1 میلیون 600 هزار نفر تفننی اعتیاد مصرف می کنند.

کرباسی خاطرنشان کرد: جمعیت آشکار و جمعیت نهان به عنوان دو گروه مورد توجه ما هستند که در استان یزد با توجه به تعداد مراجعین و آمار ثبت شده به نظر می رسد بین 2و 9 دهم درصد تا 3 درصد است که این آمار برای استان نیز زیاد است که باید برای درمان آن تلاش کنیم.

 

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته مبارزه با مواد مخدر شبستان یزد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد