Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر با طرح ادعای تخلفات مشکوک از سوی ایران، نوشت: از قطعنامه مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی که خواستار دسترسی فوری به سایت هایی که تخلفات مشکوک در آن‌ها رخ می‌دهد و همکاری کامل با آژانس، استقبال می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ما سالهاست که می‌دانیم ایران در حال پنهان کردن نقض آشکار پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با هدف تهدید اسرائیل و امنیت جهانی است.

گانتس در ادعایی مضحک گفت: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که به قابلیت هسته‌ای دست یابد و جامعه جهانی با پافشاری بر بازرسی‌های موثر اقدام درستی انجام داد.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است. تروئیکای اروپا در این بیانیه ایران را به نقض برجام متهم کرده و مدعی شدند: ما به شدت از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران که تبعاتی جدی و غیرقابل برگشت دارد، نگران هستیم.

با این حال میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس پیشتر اعلام کرده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنی گانتس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی رژیم صهیونیستی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها