Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع ریاست‌جمهوری و پارلمانی لبنان از تلاش‌های میشل عون و نبیه بری برای انسجام جبهه داخلی در راستای وحدت ملی از خلال برگزاری یک نشست ملی خبر دادند. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، کاخ ریاست‌جمهوری لبنان در حال انجام مقدمات برگزاری یک نشست ملی است و در همین راستا منابع ریاست‌جمهوری تاکید کردند که هدف «میشل عون» رئیس جمهوری کشور از برگزاری این نشست انسجام جبهه داخلی با وحدت ملی است و همه روسای احزاب باید با یکدیگر متحد شوند، زیرا اختلاف سیاسی با اختلاف ملی تفاوت زیادی دارد و هرکدام یک چیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع خاطرنشان کردند که مشارکت این افراد در نشست کاخ بعبدا برای تاکید بر اصول صلح داخلی ضروری بوده و هرکس شرکت نکند مسئولیت این تصمیم متوجه خودش خواهد بود.

منابع مذکور ادامه دادند که میشل عون به تامین انسجام و هماهنگی ملی اهمیت می‌دهد نه مصونیت سیاسی برای خودش یا هر شخص دیگری.

همچنین منابع سیاسی پارلمانی اعلام کردند که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تلاش زیادی برای مشارکت گسترده در نشست ملی کاخ ریاست‌جمهوری به ویژه برای حضور «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل انجام داده است؛ چرا که پروژه نبیه برای در این زمینه تلاش برای ساماندهی به اختلافات سیاسی در کشور بر اساس قواعد جدید است؛ نه اینکه قصد داشته باشد با زبان گفتگو به مخالفان اجازه اظهار نظر نداده و یا اینکه مواضع مخالف را کنار بزند.

این منابع ادامه دادند که رئیس پارلمان تلاش می‌کند تا تحت یک ابتکار عمل دموکراتیک اختلافات و درگیری‌ها را از میان برده و خطرات قرار گرفتن لبنان در معرض بحران‌هایی که کنترل آن از دست لبنانی‌ها خارج است را روشن و خط قرمزها را تحت عنوان «نه به فتنه و نه به هرج و مرج» روشن کند.

به گفته منابع مذکور کنترل این اوضاع منوط به آن است که خطوط ارتباطی میان مخالفان باز بماند تا پیام‌هایی برای آرام کردن خیابان ها فرستاده و از التهاب آنها جلوگیری کنند. گفتگو در این نشست به معنای رسیدن به تفاهم نیست بلکه هدف از آن جلوگیری از تنش‌هایی است که لبنان طی هفته گذشته شاهد آن بود.

نماینده جنبش امل لبنان: امروز بیش از هر زمانی به چمران نیاز داریملبنان|روشن شدن ابعاد اغتشاشات بیروت/ تاکید فرنجیه بر لزوم تفاهم جریان‌هالبنان|دیاب: اولویت مبارزه با فساد است/ لزوم تامین امنیت با بازگشایی فرودگاهتاکید معاون نصرالله بر وحدت ملی لبنان و مخالفت با تعدی به نیروهای امنیتیبازتاب سخنان دبیرکل حزب الله در رسانه‌های لبنان/ ترسیم مرزهای جنگ اقتصادیسید حسن نصرالله : دلار توطئه آمریکایی علیه لبنان است/ نباید اجازه دهیم لبنان به سمت فتنه و هرج و مرج کشیده شود

منابع مذکور خاطرنشان کردند که نبیه بری همچنین باب فرصت‌های تفاهم را تحت عناوین مختلف مشخص کرده به این صورت که بحث‌های تحریک‌آمیز اخیر علیه سلاح مقاومت کنار گذاشته شده و همه در مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه که عواقب آن متوجه لبنان نیز هست متحد شوند. همانطور که «رفیق حریری» نخست‌وزیر فقید لبنان بارها گفته بود لبنان در میان دریا و دشمن و سوریه واقع شده و هیچ گزینه‌ای جز توجه به سمت سوریه ندارد.

این منابع اشاره کردند که کمیته مالی و بودجه پارلمان با نظارت نبیه بری در تلاش برای شفاف‌سازی و یکی کردن آمار میان دولت و بانک مرکزی و سایر بانک ها در راستای موفقیت مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول است.

از سوی دیگر منابع پارلمانی لبنان گزارش دادند که تاثیر قانون «قیصر» ( قانون آمریکایی علیه سوریه برای تحریم بیشتر آن) مربوط به میزان تسلیم شدن در برابر خواست آمریکا و فشارهای آن است.

این منابع تاکید کردند که هزینه و تاثیرات منفی تسلیم شدن لبنان در برابر این قانون بسیار بیشتر از هزینه رد آن است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان ریاست جمهوری نبیه بری وحدت ملی نشست ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگویی درباره برنامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: با توجه به اینکه ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف در دور اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دور دوم انتخابات آمدند لیست مان را با حضور این ۱۳ نفر به‌علاوه سه نفر دیگر از منتخبان خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: احتمالا این سه نفر ظرف ۲۴ ساعت آینده توسط شورای ائتلاف انتخاب خواهند شد تا لیست تکمیل شود.

سخنگوی شورای ائتلاف بیان کرد: همان‌طور که در نشست شورای ائتلاف که در روز سه‌شنبه در مسجد نور خیابان فاطمی برگزار شد وحدت با جبهه پایداری وجود دارد و آقای قالیباف، آقای حدادعادل و آقای آقاتهرانی به همراه حدود ۱۵۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم در این نشست حضور داشتند لذا وحدت بین جریان‌ها ادامه خواهد داشت.

رسولی گفت: بعد از انتخابات ۱۱ اسفند جلسات مختلفی در گوشه و کنار برگزار شده و شورای ائتلاف هم به‌عنوان یک جریان سیاسی از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در نشست دعوت کرد که نزدیک به ۱۵۰ نماینده در این نشست شرکت کردند و اولین پیام آن همدلی و همفکری است تا مجلس دوازدهم یک مجلس کارآمد و مفید برای کشور باشد.

وی درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم اظهار کرد: نظر نمایندگان است که ترکیب هیئت‌رئیسه را مشخص می‌کند لذا افرادی که از نظر تجربه و کارآمدی می‌توانند در اداره مجلس موثر باشند را انتخاب خواهند کرد و ما به‌عنوان شورای ائتلاف تلاش می‌کنیم که وحدت حفظ شود و در مجلس دوازدهم شاهد ایجاد هیئت‌رئیسه قوی و کارآمد باشیم

دیگر خبرها

  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد