Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران پارسی‌نژاد از نگارش رمانی در ارتباط با امام علی (ع) خبر داد.

کامران پارسی نژاد، نویسنده و منتقد ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: مدتی است مشغول پژوهش تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی به منظور نگارش برشی از حساس‌ترین دوران زندگی امیرالمومنین امام علی (ع) هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قصدش این است تا رویارویی امام را با خوارج در قالب رمانی ۳۰۰ صفحه‌ای واکاوی کند، گفت: بی‌شک نقشی که خوارج بعد از جنگ صفین و حتی پیش از ظهور علنی‌شان در تاریخ اسلام ایفا کردند تاثیر بسیار مخربی در میان مسلمانان ایجاد کرده و هنوز بازتاب سیر تفکر و خط مش فکری خوارج را در جهان اسلام می‌بینیم. لذا ریشه‌یابی و بررسی سیر تفکر و باورها، اهداف، عملکرد و بازتاب رفتارهای نابخردانه خوارج در قالب یک رمان تمام عیار می‌تواند برای جامعه امروز خاصه جوانانی که سئوالات بیشماری دارند، مفید باشد. 

این نویسنده اضافه کرد: براین اساس جدای از توجه به ساختار و نظام درونی رمان، می‌طلبد تا تحقیق جامع و کاملی در این ارتباط انجام گیرد. خوشبختانه در این مسیر دکتر سعید طاووسی، متخصص تاریخ تشیع کمک‌هایی در ارتباط با تحقیق و پژوهش به بنده کرده است.

پارسی‌نژاد طرح رمان را به گونه‌ای تدوین کرده که بخش‌هایی از داستان را یاران و دشمنان امام با زاویه دید اول شخص روایت کنند. وی در این باره گفت: تعدادی از یاران امام که انتخاب شده‌اند تا متناسب با رویدادهای مهمی که در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، عبارتند از: حارث همدانی، ابوالطفیل عامر بن واثله لیثی، عبدالله بن خباب بن ارث و ... تعدادی از دشمنان امام نیز عبارتند از: ابوموسی اشعری، حرقوص بن زهیر، عبدالله بن وهب و... این افراد هریک ساعتی پیش از مرگ به یاد گذشته خود می‌افتند و روایت‌گر عملکرد خود و بخش‌هایی از تاریخ اسلام هستند؛ آنچنان که شنیده‌ایم هر فرد قبل از مرگ یک بار به سرعت همه زندگی خود را پیش رو خواهد دید. این باور دستمایه خوبی است تا من یک ساعت پیش از مرگ هر فرد را بیان کنم؛ از این رو عنوان رمان: «یک ساعت مانده به آخر» انتخاب شده است.

پارسی‌نژاد تاکید کرد: این اثر حداکثر در فصل زمستان از طرف انتشارات «به‌نشر» منتشر و راهی بازار کتاب خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام علی ع کتاب اسلام عملکرد کتاب رمان امام علی ع اسلام کامران پارسی نژاد عملکرد پارسی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند