Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@14:10:04 GMT

قیمت نفت اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۶۹۸

قیمت نفت اوج گرفت

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که پایبندی اعضای این گروه به توافق کاهش تولید را بررسی می‌کند، روز پنج شنبه دیداری را از طریق ویدیوکنفرانس برگزار و اعلام کرد عراق و قزاقستان طرحهای جبرانی ارایه کرده‌اند تا پایبندی ضعیف خود به توافق محدودیت عرضه را جبران کنند. سایر تولیدکنندگانی که عملکرد ضعیف داشته‌اند هم تا ۲۲ ژوئن فرصت دارند تا طرحهای خود را برای جبران مازاد تولیدی که داشته اند، ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پائولو رودریگز ماسیو، تحلیلگر ارشد بازار نفت در شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی، تصمیم اوپک پلاس، اطمینان نسبت به پایبندی اعضای این گروه به توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تحکیم کرد. این کاهش از اول ماه مه آغاز شده و تا پایان ژوییه ادامه خواهد یافت. سطح پایبندی تاکنون هم بسیار بالاتر از حد انتظار اکثر فعالان بازار بوده و به نظر می‌رسد احتمال دستیابی به سطح بهتر وجود دارد. نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مه ۸۷ درصد بوده است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه ۹۱ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش یافت و در ۳۹ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص برای کل هفته ۹.۶ درصد رشد داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت ۶۸ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش یافت و در ۴۲ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۸.۹ درصد افزایش نشان داد.

تحلیلگران کالا عنوان کردند که مذاکرات جدید در خصوص یک صندوق اعتباری برای حمایت از رشد اقتصادهای اروپایی، دورنمای تقاضا برای نفت را بهبود بخشید.

سران اتحادیه اروپا روز جمعه مذاکراتی را برای تاسیس یک صندوق اعتباری به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو به منظور کمک به احیای اقتصاد منطقه یورو آغاز کردند.

همچنین انتشار گزارشی که احتمال کاهش تنشها میان آمریکا و چین را تقویت کرد، از رشد قیمتهای نفت حمایت کرد. بلومبرگ خبر داد که چین خرید سویا، ذرت و اتانول آمریکا را طبق فاز اول توافق تجاری که اوایل امسال بین دو کشور امضا شد، افزایش خواهد داد.

با این حال نگرانی‌هایی نسبت به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تاثیر آن روی تقاضای جهانی برای انرژی وجود دارد.

رابی فریزر، تحلیلگر ارشد کالا در شرکت اشنایدر الکتریک در این باره گفت: شرایط تقاضا همچنان ریسک واقعی در بازار فعلی مانده است و کاهش اخیر رانندگی در پکن که تحت تاثیر اقدامات دولت برای محدود کردن شیوع گسترده کووید ۱۹ صورت گرفته، گویای این موضوع است. در آمریکا هم ایالتهای متعددی شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بوده اند و این امر به ریسکهای متوجه احیای اقتصادی افزوده است.

کاهش تقاضا برای انرژی باعث پایین رفتن تولید نفت آمریکا شده است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۲ ژوئن، به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با ۱۰ حلقه کاهش، به ۱۸۹ حلقه رسید. شمار دکلهای حفاری آمریکا از اواسط مارس هر هفته کاهش داشته است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1401278

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نفت قیمت نفت صادرات نفت کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳