Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:23:00 GMT

آغاز خوشه‌ بندی نخیلات در بخش خشت کازرون

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۸۵۸

آغاز خوشه‌ بندی نخیلات در بخش خشت کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایرج سعیدی رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون گفت: همه ساله از اواخر خردادماه ، نخلداران تلاش گسترده‌ای را برای خوشه بندی درختان و به اصطلاح محلی کنه زدن نخلستان‌های بخش خشت در را شهرستان کازرون آغاز می‌کنند.

او، بیان کرد: این کار به منظور محصول دهی بهتر و برداشت آسان تر محصولات خرما و جلوگیری از ریزش میوه‌ها در مقابله با طوفان های فصلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی، حذف خوشه‌های اضافی میوه‌های خرما به منظور درشت‌تر شدن میوه و پر شهد شدن آن را یکی دیگر از اهداف خوشه بندی درختان خرما برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون تصریح کرد: خوشه بندی نخل یکی از مراحل فرآوری خرما است که در این مرحله خوشه‌های سبز و نارس خرما توسط کارگران ماهر به شکلی زیبا و منظم بر روی شاخه‌های درخت نخل قرار می‌گیرد تا هنگام برداشت، هم از هدر رفت محصول جلوگیری شود و هم محصولی باکیفیت تولید شود.

او، ادامه داد: در بخش خشت، شش هزار هکتار نخلستان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نخل با ۲۰ رقم خرما وجود دارد که کبکاب، زاهدی، مکتیب و شیخالی از مهمترین ارقام رطب و خرما در این بخش است.

سعیدی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار تن محصول از نخلستان‌های خشت برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.

رئیس جهاد کشاورزی بخش خشت شهرستان کازرون اضافه کرد: بخش خشت از توابع شهرستان کازرون در جنوب غربی فارس و هم مرز با استان بوشهر است که با داشتن نخلستان‌های سر سبز و بی شمار و تولید سالانه ۴۰ هزار تن رطب، از مهمترین قطب‌های تولید این محصول، در کشور محسوب می شود.

بخش خشت از توابع شهرستان کازرون در ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان فارس و ۱۲۰ کیلومتری بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی شهرستان کازرون بخش خشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا