Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برادر شهید چمران، گفت: سید حسن نصرالله در سن ۱۸ سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد که فرمانده جنبش امل در روستای محل زندگی‌اش باشد و وقتی که به شهید چمران می‌گوید افراد شایسته دیگری هم در روستای ما هستند که قادر به فرماندهی باشند، از شهید چمران می‌شنود که «من دوست دارم کارها را جوانان شجاع و‌ بااراده به دست بگیرند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 10:52 - 31 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۳۰۰

خبرگزاری میزان - «مهدی چمران» طی سخنانی در مراسم گرامیداشت شهید چمران و شهدای مظلوم ستاد جنگ‌های نامنظم که امروز شنبه ۳۱ خرداد در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهید چمران فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و با بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل خود به دانشگاهی در تگزاس آمریکا رفت و دکترای خود را نیز در کالیفرنیا گرفت.

وی با بیان اینکه شهید چمران اولین ایرانی بود که در رشته فیزیک پلاسما در آمریکا تحصیل کرد، گفت: به گفته شهید چمران، فضای بزرگ و‌سرمایه‌داری و کاپیتالیستی آمریکا برای او تنگ به نظر می‌رسید.

برادر شهید چمران با بیان اینکه دلیل مهاجرت شهید چمران از آمریکا به منطقه مقاومت، جنگیدن با صهیونیست‌ها بود، گفت: شهید چمران گفته بود من عاشق این هستم که در مبارزه با صهیونیست‌ها از دنیا بروم.

مهدی چمران با بیان اینکه شهید چمران برای یادگیری دوره‌های جنگ‌های نامنظم به مصر رفت و دو‌ سال در آنجا آموزش دید و‌ سپس عازم جنوب لبنان شد، عنوان کرد: شهید چمران در جنوب لبنان میان یتیم‌های شیعه زندگی می‌کرد و آموزش‌های چریکی خود را از طریق همین افراد آغاز کرد.

وی‌افزود: شهید چمران کاری کرد که جنبش امل «افواج المقاومة اللبنانیة» که همان مقاومت در‌ برابر رژیم صهیونیستی بود، در تک تک روستاهای لبنان شکل بگیرد.

برادر شهید چمران با بیان اینکه قدرت حنبش امل بعد از پیروزی لبنان چند برابر شد، گفت: اولین تانک‌ اسراییلی توسط نیروهای شیعه آموزش‌دیده شهید چمران در بنت‌جبیل لبنان منفجر شد اما صهیونیست‌ها هیچ‌گاه این نکته را نگفتند.

وی با بیان اینکه استمرار حرکت جنبش امل را امروز در حزب‌الله لبنان می‌بینیم گفت: سیدحسن نصرالله دبیر کل شجاع حزب‌الله لبنان از ۱۵ سالگی‌ شاگرد شهید چمران بوده است. سید حسن نصرالله در سن ۱۸ سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد که فرمانده جنبش امل در روستای محل زندگی‌اش باشد و وقتی که به شهید چمران می‌گوید افراد شایسته دیگری هم در روستای ما هستند که قادر به فرماندهی باشند، از شهید چمران می‌شنود که «من دوست دارم کارها را جوانان شجاع و‌ بااراده به دست بگیرند».

بیشتر بخوانید: شهید چمران تنها عضو دولت موقت بود که امام خمینی (ره) را تنها نگذاشت

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید چمران سیدحسن نصرالله شهید چمران شهید چمران جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم تشیع و تدفین شهید گمنام با حضور سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

پیش از تشیع و تدفین شهید گمنام و خواندن نماز میت بر پیکر مطهر در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران یگان‌های مختلف فراجا عزاداری کردند و از پیکر مطهر شهید استقبال کردند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهدا شم محفل بشریت اند شهدا رفتند تا چراغ راهی باشند، شهدای جان خودشان را تقدیم کردند برای اینکه سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد.

وی افزود: شهدا جان خودشان تقدیم کردند تا امروز کشور ما در امنیت کامل باشد و بزرگ‌ترین مستکبران جهانی هم جرأت تعرض به این کشور را نداشته باشند.

سردار محمدیان گفت: انتظامی کشور همواره در معرض شهادت است زیرا باب شهادت به رویش باز است و هر لحظه ممکن است در انجام مأموریت‌ها توسط معاندین مجرمین و بزهکاران و به شهادت برسند.

وی ادامه داد: حضور یک شهید در مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روحیه ایثار و شهادت طلبی ایجاد می‌کند و برکت مجموعه انتظامی خواهد بود.

این شهید والامقام که ۲۵ سال سن داشت در عملیات عاشورا ۲ به شهادت رسید و پس از سال‌ها در منطقه چنگوله ایلام تفحص شد.

پیکر این شهید والا مقام پس از تشیع بر دستان عاشقان در کهف شهدا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آرام می‌گیرد.

کد خبر 6096788

دیگر خبرها

  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید گمنام در فرماندهی انتظامی تهران
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان