Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی صبح شنبه در نشست با اعضای کمیته حقوقی و قضائیه ستاد که دردفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، بیان کرد: کمیته حقوقی و قضائیه در ستاد برای حمایت‌های حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه نسبت به زوایای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آگاهی کافی را ندارد، گفت: براساس قانون ستاد موظف به حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قاسمی ادامه داد: در حال حاضر مردم به طور دقیق و کامل نسبت به قانون آگاهی لازم را ندارند و می‌طلبد تا با بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای در این زمینه اقدام شود.

وی بیان کرد: بنا داریم در کمیته حقوقی و قضائیه ستاد هم مصدایق مربوط به بخش حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر احصاء کرده و مورد بررسی قرار دهیم و هم به جنبه‌های حقوقی مطالبه گری در سطوح مختلف بپردازیم.

مشورت‌های حقوقی از وقوع منکرات پیشگیری می‌کند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این نشست بیان کرد: در امر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بسترهای مناسبی وجود دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی بیان کرد: جامعه نیازمند مشورت‌های حقوقی بوده چراکه این مشورت‌ها به نوعی از وقوع منکرات در جامعه پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: کمیته حقوقی و قضائیه ستاد علاوه بر احصاء جنبه‌های حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به دنبال مشورت‌های کلان در سایر موضوعات باشد.

عضو شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: مشورت حقوقی به نیروهای مردمی و سایر آحاد جامعه تنها کارکرد کمیته حقوقی و قضائیه نیست بلکه باید ابعاد حقوقی و قضائیه موضوعاتی باشد که در آن منکری در حال شکل گیری و یا وقوع است.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: اشراف مردم به مسائل حقوقی و همچنین حمایت ستاد از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان باعث برداشتن قدم‌هایی محکم و منسجم می‌شود.

کد خبر 4953078

منبع: مهر

کلیدواژه: علی قاسمی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه صنایع دستی یاسوج استانداری سمنان آمران به معروف و ناهیان از منکر کمیته حقوقی و قضائیه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!