Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@05:12:45 GMT

کتاب زندگی و نویسندگیِ گلعلی باباییمنتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۶۳۶۵

کتاب زندگی و نویسندگیِ گلعلی باباییمنتشر شد

کتاب «از تبار حبیب؛ زندگی و نویسندگی گل علی بابایی»(نویسنده کتاب مهتاب خین) توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

از تبار حبیب در پی آن است که مخاطب را با افق‌های اندیشه و شیوه‌های نوشتاری گل علی بابایی آشنا کند و از همین رهگذر در شناساندن این نویسنده که در معرکه ی جنگ گداخته شده قدمی بردارد.

گل علی بابایی به جهت حضورش در جبهه های حق علیه باطل و آشنایی اش با کارزار جنگ، "رزمنده- نویسنده ای" است که با قلمی شیوا مبتکرانه دست به نوشتن برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگان نویسی، گونه‌ای است که این نویسنده در آن کوشا و شکوفاست. او در این قالب، با استناد به اسناد معتبر، کتاب‌های خوش خوانی در ساحت ادب و هنر نگاشته است.

از تبار حبیب؛ گفت‌وگوی بلندی با نویسنده معاصر،گل علی بابایی است که نویسنده سعی داشته کتاب را به سیاق تاریخ شفاهی بنویسد.

حسین قرآیی پیش تر با آثاری چون "از سناباد شعر"، "در جست و جوی مهتاب"، "از مشهد تا ژوهانسبورگ" و... به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

این کتاب شامل چهار بخش است:

۱- سال شمار؛ که در این بخش مخاطبین و به خصوص دانش جویان، با کتاب‌ها و فعالیت‌های ریز و درشت آقای نویسنده، آشنا می‌شوند.

۲- زندگی و نویسندگی؛ در این قسمت از کودکی تا اکنون «رزمنده- نویسنده» ما قابل مشاهده است.

۳- گل علی بابایی در آینه حسین بهزاد؛ یادداشت حسین بهزاد با عنوان »معظل نوشتن از یک رفیق همکار« را در کتاب گنجانده‌ام تا مخاطب در آینه کلمات دوست دیرینِ بابایی، او را روایت کند.

۴- به روایت تصویر؛ تصاویر گل علی بابای از نوجوانی تا امروز نویسنده را شامل می‌شود. چینش عکس‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا خواننده با ورق زدن و تماشای آن‌ها به دریافت کلی از نویسنده دست یابد.

برشی از کتاب:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده گل علی بابایی متولد هفتم مهر ۱۳۳۹ در روستای "برار" از توابع شهرستان چالوس هستم. پدرم؛ مرحوم هاشم آقابابایی پور مثل اکثر مردان روستا کارگر گارگاه تولید ذغال از چوب درختان جنگلی بود که محل کار آنها در دل جنگل‌های انبوه غرب مازندران قرار داشت. این آدم‌های سخت کوش به صورت تمام وقت، تبر به دست با تنه‌های بزرگ درختان تنومند دست و پنجه نرم می‌کردند و حاصل تلاششان، ذغال‌هایی بود که اجاق خانه و کرسی‌های مردم روستا و شهر نشینان را در شب‌های سرد و طولانی زمستان‌ها گرم کرد.

مادرم، مرحومه سید زهرا مطهری، بانوی برآمده از خاندانی هفت پشت سادات و زنی خاندار بود.

پدرم و بقیه مردان روستای برار، گاهی وقت‌ها شش‌ماه شش‌ماه هم نمی‌توانستند به خانواده‌هایشان سر بزنند و ما، کودکان روستا، محروم از محبت پدر، در زیر سایه‌ی مادرمان زندگی سختی را می‌گذراندیم.

کتاب از تبار حبیب؛ زندگی و نویسندگی گل علی بابایی به کوشش دکتر حسین قرایی در قطع رقعی و ۱۸۴ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

ایسنا/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زندگی و نویسندگی گل علی بابایی تبار حبیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است