Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:40:45 GMT

اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و معیشتی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۶۵۰۲

اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و معیشتی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و معیشتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی، شنبه(۳۱خرداد) در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرمان با اشاره به آغاز بکار مجلس یازدهم از ۷ خرداد جاری، گفت: اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و معیشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اولین بار 170 نفر از نمایندگان جدید هستند و این مجلس جوان و پویا و باانرژی است و هیچ اولویتی بالاتر از اقتصاد و معیشتی نیست همچنین مسائل فرهنگی نیز جزو اولویت‌های مجلس است.

 

 


وی با بیان اینکه نمایندگان استان کرمان ترکیب خوبی است و مجمع نمایندگان آغاز به‌کار کرده و رییس مجمع نمایندگان استان از باسابقه‌ترین نمایندگان انتخاب شد؛ ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم کمبود بودجه داشته باشیم اما راهکارهای اصلاح ساختار بودجه را به دولت ارائه دادیم.

 



پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید بودجه را از نفت جدا کنیم و این اصلاح باید غیراستقراض از بانک مرکزی باشد و سقف استقراض را رعایت کنیم لذا باید سراغ روش‌های مناسب برویم؛ خاطرنشان کرد: اما مدیران ما در استان کرمان تلاش کنند در حد توان مامویت‌های خود را اجرا کنند.

 



وی با افزودن اینکه امسال پایان گازرسانی به روستاها و شهرهای شهرستان‌های کرمان را جشن خواهیم گرفت و تقریبا" 99 درصد جامعه شهری و روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند؛ درخواست کرد: گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های توسعه استان و همچنین برنامه های پیشنهادی برای بهبود شاخص‌های توسعه شهرستان مشخص و در جلسه بعد ارائه شود.
 

 


نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ظرف بازه سه ساله نیاز فضای آموزشی شهرستان کرمان برطرف شود و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای پیشرفت شهرستان استفاده شود؛ گفت: روند توسعه استان در زیرساخت‌های اصلی به‌شدت در حال ظرفیت سازی است.

 


وی درباره سهام عدالت هم توضیح داد: طبق آخرین آمار ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند اما تعداد زیادی از افراد جامعه از دهک‌های پایین جامعه متاسفانه از سهام جاماندند و تعدادی نیز دارای برگ سهام عدالت هستند که در سامانه ثبت نشده است لذا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مجلس را در قالب طرح ساماندهی سهام عدالت در دو سرفصل با محورهای واگذاری و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت ظرف این هفته به کمیسیون تخصصی مربوطه ارائه خواهد شد.
 



پورابراهیمی با بیان اینکه از این تعداد ۶ میلیون افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر و ۴۴ میلیون نفر افراد عادی بودند؛ گفت: این ۶ میلیون نفر ۵۰ درصد تخفیف گرفتند و ۵۰ درصد هم از محل سود مستهلک شده است و سهام ۴۴ میلیون نفر فقط ۵۰ درصد از محل سود تصویب شده هست و ۵۰ درصد دیگر دولت برگردانده شده که این کار از نظر ما خلاف است اما الان صحبت ما این است از محل ۴۰ درصد آزاد شده سهام عدالت به جاماندگان داده شود. 
 

 


وی خاطرنشان کرد: در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس مقرر شد آب شرب حاشیه شهر کرمان را با بودجه مصوب عملیاتی کنیم.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سهام عدالت مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم میلیون نفر سهام عدالت ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد