Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امروز آخرین مهلت شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹ است.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشوربا بیان اینکه امروز، شنبه ۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ است، گفت: آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی تعیین شده (از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت ماه) موفق به ثبت نام نشده‌اند می‌توانند نسبت به ویرایش فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود تا پایان امروز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آزمون رشته‌های با آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: تعداد ۳ هزار و ۵۸۱ نفر در مهلت جدید در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرده اند و جمع کل داوطلبان به ۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

گفتنی است، اصلاحات و رشته محل‌های جدید آزمون کاردانی به کارشناسی علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

جهت ثبت نام باید سریال ثبت‌نام ۱۲ رقمی ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته - سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۴۶۰٬۰۰۰ ریال معادل چهل و شش هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه کنید. همچنیندر صورت تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه سازمان سنجش آموزش کشور، باید سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته - سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۴۶۶٬۰۰۰ ریال معادل چهل و شش هزار و ششصد تومان را از قسمت خرید کارت تهیه کنید.

داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی باید سریال ۹ رقمی علاقه‌مندی به رشته‌های غیر انتفاعی به مبلغ ۹۳ هزار ریال (۹ هزار و ۳۰۰ تومان) را از قسمت خرید کارت تهیه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت نام و انتخاب رشته سازمان سنجش سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳