Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@17:52:14 GMT

پیش‌بینی برداشت ۷ ‌هزار تن سیر از مزارع شاهین‌دژ

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۴۷۰

پیش‌بینی برداشت ۷ ‌هزار تن سیر از مزارع شاهین‌دژ

سعید خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فصل برداشت این محصول در شاهین‌دژ اظهار داشت: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری زیر کشت این محصول رفته که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی سیر قرمز و سفید را از انواع سیرهای کشت شده در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: با آغاز فصل برداشت، برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت فصلی فرصت اشتغال به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با بیان اینکه رتبه اول تولید سیر استان در اختیار شاهین دژ است، اظهار داشت: از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول ۳۵ تن سیر برداشت می‌شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود، امکان برداشت ۴۰ تن نیز وجود دارد.

خدایی بیان کرد: اقتصادی بودن، نیاز اندک آبی، ماندگاری بالا در مقابل سایر سبزیجات برگی و فروش مناسب در بازار از عوامل توسعه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان است.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار داشته و ۲۰۵ کیلومتری با مرکز استان فاصله دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شاهین دژ وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شاهین دژ شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان