Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام همکاری شرکت‌های خودروسازی ایران با مجموعه‌های دانش‌بنیان برای همکاری‌های مشترک در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کشور که به تازگی مطرح شده، موضوعی مربوط به گذشته است، هر چند مسئولان از این طرح مهم تاکنون پشتیبانی مالی و حمایتی چندانی به عمل نیاورده‌اند.

امیرحسین کاکایی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت و کارشناس خودرو /

اعلام همکاری شرکت‌های خودروسازی ایران با مجموعه‌های دانش‌بنیان برای همکاری‌های مشترک در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کشور که به تازگی مطرح شده، موضوعی مربوط به گذشته است، هر چند مسئولان از این طرح مهم تاکنون پشتیبانی مالی و حمایتی چندانی به عمل نیاورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه‌های دانش‌بنیان با ایده‌ها و استفاده از فناوری‌های روز و همکاری با شرکت‌های قطعه‌سازی می‌توانند در روند پیشرفت صنعت خودروسازی کشور نقش پررنگی داشته باشند، چرا که این مجموعه‌ها در تمام کشورهای با صنعت خودروسازی پیشرفته، نقش مهمی در ایده‌ها، طرح‌ها و فناوری‌های به‌روز صنعت خودرو ایفا می‌کنند.

بنابراین اهمیت این موضوع موجب شد ۶ ماه آخر سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای داخلی‌سازی قطعات با کمک شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان صورت بگیرد، اما دلایل متعددی منجر به عقیم‌ماندن این همکاری و رساندن به نقطه ایده‌آل شد.

 بی‌شک یکی از موارد تأثیرگذار در ادامه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و علم مبنا با شرکت‌های خودروسازی نیاز به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه است. قطعاً سرمایه‌گذاری نه‌تنها در  صنعت خودرو بلکه برای توسعه، تحقق ایده‌ها و طرح‌ها و تولید کالای بهتر، امر واجب و مستلزمی است که متأسفانه به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در همه حوزه‌ها و در صنعت خودرو، برای شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت مناسبی ایجاد نشده است.

قطعاً تا زمانی که صنعت خودرو از سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز این بخش برای داخلی کردن قطعاتی که به دلیل تحریم‌ها مشکلات زیادی بر صنعت خودرو کشور وارد کرده است، بهره‌مند نشود، نمی‌توان به تداوم همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان و دست یافتن به آثار این همکاری امید بست. از سوی دیگر آنچه موجب قفل شدن صنعت خودرو کشور شده و از جهات مختلف روی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر نهایی می‌گذارد، موضوع بی‌ثباتی و افزایش نرخ ارز است. بالا رفتن نرخ ارز و مشکلاتی که از این ناحیه موجب تحمیل تبعاتی به صنعت خودرو می‌شود، بر تولید و صنعت خودرو تأثیرات منفی گسترده‌ای به جا می‌گذارد. بحث‌های گمرکی، مسئله قیمت‌گذاری خودرو و موضوع ارز در کنار عدم‌سرمایه‌گذاری مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب شده  هیچ یک از مسائل و مشکلات صنعت خودرو حل نشود، در نتیجه بدون پول عملاً دست یافتن به توسعه، ترقی و پیشرفت با خروجی ایده‌ها و طرح‌های نو در خودروسازی ملی و داخلی کردن قطعات خودرو در حال حاضر غیرقابل دسترس است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانش بنیان خودروسازان مجموعه های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان همکاری شرکت صنعت خودروسازی سرمایه گذاری صنعت خودرو مجموعه ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان عزم‌ جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

محمد نورصالحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسائل شهرهای ما کم نیست، در حوزه حمل‌ونقل و تسهیلات در این حوزه برای بهبود کیفیت عبور و مرور، بهبود کیفیت زندگی در شهر و آرامش مردم اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود تا مدیران، سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه بتوانند داشته‌های خود را عرضه کنند و مدیریت شهری تصمیم بگیرد، افزود: این دوره نمایشگاه رشد خوبی داشته است، شرکت‌ها، به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها متوجه صورت مسئله شده‌اند و درصدد رفع آن برآمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدوارم مدیریت شهری اصفهان و سایر شهرها بتوانند بهره‌برداری خوبی از این نمایشگاه در راستای به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده‌های مختلف داشته باشند، گفت: تصمیمات خوبی برای حمایت از اصل موضوع دانش‌بنیان و ترغیب و تشویق این شرکت‌ها گرفته شده است تا بتوانیم نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام دهیم.

نورصالحی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان عزم جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

کد خبر 749868

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد