Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» به به بررسی تحلیلی صنعت کشاورزی در محورهای تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، دلالیسم و مدیریت کشاورزی در ایران و همچنین ارائه راهکار در هرکدام از بخش‌ها می‌پردازد که در ۸ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای آماده نمایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ قسمت از این مجموعه مستند مربوط به کشور ایران است و این پرسش مطرح می شود کشوری که بیش از ۱۲ هزار سال پیشینه کشاورزی دارد چرا امروز با چنین وضعیتی در این بخش مواجه شده است و با وجود اینکه کشاورزان می‌توانند به نتابج مطلوبی برسند به علتی یا محصولات روی درخت‌ها می‌مانند و یا چرا در قسمت توزیع و عرضه با اشکالات فراوان به دست مصرف کننده می‌رسند.

‌همچنین ۲ قسمت از مجموعه «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» مربوط به نحوه کشاورزی در ۲ کشور پیشرو است که در قسمت هفتم به موضوع موفقیت کشور ترکیه در برندینگ و بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور و در قسمت هشتم به شیوع تدریس کشاورزی در دانشگاه واخنینگن هلند به عنوان مهمترین و معتبرترین دانشگاه کشاورزی دنیا پرداخته شده است.

همچنین در این مجموعه مستند با اسماعیل فلاحی استاد ایرانی دانشگاه آیداهو آمریکا و نایب رئیس انجمن علوم باغبانی آمریکا نیز مصاحبه شده است. فلاحی تحصیلات خود را در رشته مهندسی علوم باغبانی از دانشگاه جندی شاپور اهواز به پایان رساند و بعد از آن راهی آمریکا شد و زیرنظر اساتیدی همچون پروفسور وست وود مدرک دکترای خود را دریافت کرد و بعد از آن به عنوان استاد دانشگاه آیداهو انتخاب شد. تخصص او پرورش درختان میوه است و به دلیل خدمات او به ایالت ایداهو روز تولد او به نام روز پروفسور فلاحی نامگذاری شده که در «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» از دلایل عقب ماندگی صنعت کشاورزی ایران با وجود پیشینه ۱۲ هزار ساله و پیشرفت برخی کشورهای دیگر صحبت کرده است.

مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولید شده در ‌خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

کد خبر 4953232 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خسروی انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا خانه مستند انقلاب اسلامی سینمای مستند فیلم سینمایی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما محمدعلی کشاورز رادیو نمایش سازمان سینمایی شبکه دو سیما سازمان صداوسیما برنامه رادیویی بازیگر سینما مجموعه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

رئیس سازمان جهاد کشاورری استان کردستان از اخذ مجوز و آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان خبر داد. - اخبار استانها -

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان از آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار مجوز واردات میوه‌های گرمسیری همچون موز، انبه، آناناس، نارگیل و ... صادر شد.

وی با بیان اینکه مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای در بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است، گفت: در سال 1401 حدود 264 هزار تن و در سال گذشته نیز 266 هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: این روند همچنان با توجه به سیاست های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

وی بیان کرد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تامین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه‌جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی بگیریم.

وی اظهار کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان و توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: تجار می‌توانند از روز یکشنبه هفته آینده ضمن اخذ مجوزات لازم، اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان کنند.

انتهای‌ پیام/481/

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی