Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین قزوینی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ بوقلمون پرورش می‌دهد گفت: از ده سال قبل که بیکار بودم تصمیم به انجام این کار گرفتم اما به دلیل پاره ای از مشکلات تا سال گذشته نتوانستم هدفم را به مرحله اجرا برسانم. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نباید فراموش کنیم که روستا و روستاییان نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارد و توجه به روستا علاوه بر کمک به اقتصاد روستا در افزایش صادرات غیرنفتی هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به تلاش جدی دارد و تا هنگامی که همه اقشار جامعه در مسیر پیشرفت متناسب با جایگاه خود قرار نگیرند، ممکن است شاخص های کمی موجب توزیع نامناسب و ناعادلانه امکانات ، درآمدها و ایجاد دوگانگی اقتصادی و اجتماعی شود. از این رو اقتصاد روستایی از عوامل مهم رشد و توسعه اقتصادی یک کشور به حساب می‌آید. این امر تا حدی اهمیت دارد که باید شرایطی فراهم شود تا مردم از شهرها به روستاها مهاجرت نکنند و بتوانند برای خود کسب و کاری فراهم کنند.

وحیدرمضان خانی،کارآفرینی قزوینی متولد 61 است که در شرایط فعلی کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید نزدیک به یک سال است با همکاری برادرش دست به پرورش بوقلمون در روستای هرایین شهرستان آوج زده است گفت: از ده سال قبل که بیکار بودم تصمیم به انجام این کار گرفتم اما به دلیل پاره‌‎ای از مشکلات تا سال گذشته نتوانستم هدفم را به مرحله اجرا برسانم.

وی  بیان کرد: تسهیلات بسیج سازندگی چاره ساز خیلی از مشکلات ما بود اما با توجه به تورم اقتصادی جامعه، مسئولان بایستی برای افزایش مبلغ این تسهیلات چاره اندیشی کنند تا کسانی که توانایی کارهای تولیدی را دارند اما از سرمایه مالی برخوردار نیستند بتوانند با امید و انگیزه وارد کارهای تولیدی شوند.

رمضان‌خانی با اشاره به اینکه پرورش بوقلمون را در زمینی به مساحت 600 مترمربع در روستای هرایین شهرستان آوج آغاز کرده است؛ گفت: ایجاد امکانات لازم برای پرورش بوقلمون ملزم به هزینه‌های بالایی است و از آنجا که سرمایه اولیه بالایی برای شروع کار نداشتم با کمک بسیج سازندگی و ارگان‌های دیگر توانستم به تولید و پرورش 2000 بوقلمون برسم.

*دست تولیدکنندگان برای خرید نقدی مایحتاج ضروری طیور خالی است

وی با اشاره به شرایط گرانی و اقتصادی جامعه عنوان می‌کند: مواد اولیه، واکسن، آب و دانه طیور چند برابر قیمت قبل شده است اما قیمت بوقلمون تغییر چندانی نکرده است و بین بازار تولید و عرضه هماهنگی لازم وجود ندارد.

این کارآفرین قزوینی بیان کرد: لازم است مسئولان راهکاری را برای این موضوع ارائه بدهند و حدالامکان قیمت تغذیه و واکسن و داروی طیور را به صورت دولتی و قیمت پایین‌تر از بازار به تولیدکنندگان طیور ارائه بدهند تا تولیدکنندگان ناامید نشده و با انگیزه بیشتری تولیدات خود را افزایش دهند.

رمضان‌خانی عنوان کرد: در گذشته مایحتاج اولیه و ضروری طیور را می‌توانستیم به صورت چک و اقساطی خریداری کنیم و تا پرورش طیور و عرضه به بازار مصرف، زمان برای وصول اقساط و چک‌هایمان وجود داشت اما اکنون تمام خریدهایمان برای مایحتاج اولیه طیور مثل دانه، واکسن و دارو به صورت نقدی است که این موضوع باعث مشکلاتی در بین تولیدکنندگان شده است.

وی در پایان گفت: پرورش بوقلمون و طیور دیگر و فروش آن به بازار مصرف و تبدیل آن به نقدینگی زمان‌بر است و دست تولیدکنندگان برای خرید نقدی مایحتاج ضروری طیور خود خالی است که باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

کارآفرینان قزوینی با ورود به حوزه پرورش بوقلمون در زمینی به مساحت 600مترمربع در روستای هرایین شهرستان آوج توانستند برای خود اشتغالزایی کرده و با کمک بسیج سازندگی و ارگان‌های دیگر به تولید و پرورش2000 بوقلمون برسند.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کارآفرینی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارآفرینی کارآفرینی پرورش بوقلمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرگل آلوارو رکوبا با پیراهن اینتر مقابل پروجا (2000/4/30) / فیلم

24 سال پیش در چنین روزی، آلوارو رکوبا با این سوپرگل دیدنی دروازه پروجا را باز کرد.

دانلود (2MB)

دیگر خبرها

  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • سوپرگل آلوارو رکوبا با پیراهن اینتر مقابل پروجا (2000/4/30) / فیلم
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»