Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دکتر امین نوروزی در گفتگو با برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران درباره مصدومیت‌های رخ داده در تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: این موضوع از زمانی مطرح شد که مرتضی تبریزی به‌عنوان دومین بازیکن، از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد. دکتر ستوده هم مصاحبه‌ای کرد و از آن سوءبرداشت شد. منظور ستوده این بود که اگر مطابق برنامه غیرعلمی پیش برویم، تاوان سختی می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هیچ‌کس را در این موضوع مقصر نمی‌دانم، مگر استراتژی سازمان لیگ که اگر کار را به درستی انجام می‌داد و راهبردهای متفکرانه خوبی داشت، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه مدیران سازمان لیگ باید نشستی با کارشناسان خبره مانند مربیان آمادگی جسمانی، پزشکان ورزشی و فیزیوتراپیست‌ها برگزار می‌کردند، تصریح کرد: مربیان براساس برنامه‌ای که دارند، بازیکنان خود را آماده می‌کنند. آمادگی بازیکنان پیش از فصل، وسط فصل و در طول فصل اهمیت فراوانی دارد. نمی‌توانیم امروز بگوییم هفته آینده بازی دارید و بازیکنان در این مدت آماده شوند. بازیکنان از چدن و فولاد نیستند و باید برنامه‌ریزی درستی برای آنها ایجاد شود. اگر برنامه را یک هفته تغییر دهید، همه برنامه‌ریزی‌ها به‌هم می‌ریزد.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به تعطیلات بیش از 75 روزه تمرینات تیم‌ها خاطرنشان کرد: علم می‌گوید پس از دو هفته، تطابق عصبی و عضلانی بازیکن کاهش می‌یابد و در 75 روز به کمتر از نصف می‌رسد. مربیان دوست دارند بازیکنان به شرایط ایده‌آل برسند که مطمئناً به این وضعیت نخواهند رسید. آقایان سازمان لیگ! از قبل باید در این باره فکر و بسترهای لازم را برای باشگاه‌ها تعیین کنیم تا آنها موارد را رعایت کنند. پیش‌تر به صورت جدی می‌گفتند همه در خانه بمانند و بازیکنان هم 75 روز در خانه بودند.

نوروزی گفت: حسین حسینی نیاز به دویدن دور زمین داشت که مدیران مجموعه انقلاب، او را به زمین راه ندادند. ما امکانات لازم را نداریم. تیم‌های اروپایی چمن‌ها و پارکینگ‌های اختصاصی و چهار زمین تمرین دارند که در هر زمین، سه بازیکن تمرین می‌کردند. شرایط این‌گونه نبود که بازیکن در خانه باشد. الگوی حرکتی بازیکنان ما از خانه به زمین بازی فرق می‌کند. مسئولان سازمان لیگ باید از پزشکان و مربیان آمادگی جسمانی مشورت می‌گرفتند.

وی با اشاره به برنامه اولیه سازمان لیگ فوتبال بیان کرد: برنامه سازمان لیگ این بود که تمرینات از سوم خرداد و بازی‌ها از 28 خرداد آغاز شود. استقلال هم باید زودتر بازی می‌کرد و مربیان می‌خواستند بدن بازیکنان به وضعیت آرمانی برسد. برای رسیدن عصب یا عضله به تطابق کامل، به دو تا چهار هفته زمان نیاز داریم و سپس یادگیری دوباره می‌خواهیم. کسی که 75 روز در خانه خوابیده، مغزش کم کم تطابق‌ها را از دست می‌دهد. سه هفته زمان خیلی کمی برای بازگشت به شرایط ایده‌آل است.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با بیان اینکه کادر پزشکی و مربیان، اولین افرادی هستند که دل آنها با مصدومیت بازیکنان می‌شکند، اظهار داشت: وقتی تبریزی و آذری را دیدم، ناراحت شدم و این برنامه‌ریزی‌ها باید درست شود. آقایان سازمان لیگ! بازیکن من می‌ترسد کرونا بگیرد. شما که می‌گویید بازیکن با پزشک تفاوتی ندارد، به خدا قسم فرق می‌کند. زمان طلایی یک بازیکن حداکثر 10 سال است و باید در این مدت، فعالیت ورزشی سطح بالایی داشته باشد تا در بقیه عمرش استفاده کند. اینگونه نیست که همه مربی شوند.

نوروزی با اشاره به ابتلای پزشک تیم استقلال به کرونا تصریح کرد: یک پزشک مانند دکتر ستوده کرونا گرفت و اکنون به کارش ادامه می‌دهد، اما این پزشک را با یک ورزشکار مقایسه نکنید. اگر رونالدو مشکل ریه پیدا کند، می‌تواند به شرایط اولیه خود برسد؟ فوتبال مبنع درآمد بازیکنان است. فوتبالی که 60 نفر کنار هم هستند، نشان می‌دهد پروتکل‌ها در آن رعایت نمی‌شود. من در استقلال خیلی سختگیر هستم و کسی را که به تمرین راه نمی‌دهم، از من ناراحت می‌شود. جامعه را به گونه‌ای پیش می‌بریم که شرایطی عادی داریم و همه کنار هم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: دیدید چه اتفاقی در جشن قهرمانی ناپولی رخ داد. اگر دو نفر در این میان بمیرند درست است؟ من 25 سال کنار است تیمم هستم و 15 سال کنار کادر فنی استقلال روی نیمکت تیم بودم. تنها سه بازی نتوانستم روی نیمکت باشم که یک بار برای عروسی خودم بود، یک مرتبه هم برای ختم پدرم و یک بار برای امتحان PhD. من نفس به نفس بازیکنان بودم و تعداد نفس‌های آنها را می‌شمردم. کادرهای پزشکی عزیز، ضمانت اجرایی ندارند و ایفمارک نیز چنین شرایطی دارد. مسئولان ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی هم ته دل خود می‌گویند بازی‌ها برگزار نشود.

معاون پزشکی باشگاه استقلال درخصوص اختلاف میان مربیان و پزشکان تیم تصریح کرد: اختلاف نبود، بلکه دوستان رسانه‌ای ما سوءبرداشت کردند. فرهاد مجیدی و ما از مربی آمادگی جسمانی خود طرفداری کردیم که کار درستی بود. مجیدی نگفت کار کسی بد است و حذف و سپس بازنشر مصاحبه ستوده در کانال باشگاه استقلال، سوءبرداشت ایجاد کرد. مجیدی از عزیزان ما، سرمایه‌ای ملی و سرمایه اصلی باشگاه استقلال است. وقتی سال 75 به استقلال آمدم، مجیدی سال 76 به تیم آمد و کلینیک نداشتم. منزوی با من تماس می‌گرفت و می‌گفت زانوی مجیدی را مداوا کنم. من هم با چهار دستگاه به خانه او می‌رفتم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا  استقلال بیشترین مصدوم را نسبت به سایر تیم‌ها دارد، خاطرنشان کرد: ما قبل از بازی با پرسپولیس، سه زمین عوض کردیم. یک بار در چمن مصنوعی تمرین کردیم، روز بعد به چمن طبیعی رفتیم و بعد به چمن مصنوعی برگشتیم. نظر من نظر کارشناسان است. اگر می‌خواهیم فوتبال علمی داشته باشیم و سرمایه‌های خود را از دست ندهیم، باید زمان استراحتی به فوتبال بدهیم تا باشگاه‌ها به خودشان بیایند و صاحب علم پزشکی و امکانات شوند.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به نبود امکانات در این باشگاه بیان کرد: وقتی باشگاه ما زمین ندارد یا بدنسازی و محل درمان بازیکنان کنار زمین نباشد، آیا با این شرایط و نبود امکانات می‌توانیم موفق شویم؟ کاشانی در پرسپولیس، امکاناتی برای این باشگاه فراهم کرد و در سپاهان هم امکانات وجود دارد. این شرایط تاکنون در استقلال نبوده و حالا که سعادتمند آمده، امیدواریم کارها به نتیجه برسد و استقلال را از این معضل رهایی بدهد.

«همه چشم‌ها به استقلال است، اما امکانات ما در حد کافی نیست و کلینیک هم برای فردی دیگر مانند نوروزی است.»، نوروزی ضمن بیان این جمله گفت: مشکلی نیست که کلینیک در اختیار باشگاه است، اما باشگاه باید خودش امکانات و زمین چمن خوب داشته باشد. اگر روی چمن مصنوعی بازی می‌کنیم، باید چند جلسه روی چنین زمینی تمرین کرد. وقتی پزشک می‌خواهد با بازیکن ما تمرین کند، نباید از مسئولان اجازه بگیرد و نامه‌نگاری کند که می‌خواهد روی آن تمرین کند. در این شرایط، چمن برای خودمان است و مربیان آمادگی جسمانی ما می‌توانند عوامل را رتق و فتق کنند. این عوامل باعث می‌شود نتوانیم به اهداف عالیه خود برسیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال آمادگی جسمانی سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!

فرهاد مجیدی در ۳ مقطع زمانی مختلف سکان هدایت استقلال را برعهده گرفت که مهم‌ترین دوران سرمربیگری او در جمع آبی‌پوشان پایتخت، در لیگ بیست‌ویکم اتفاق افتاد. مجیدی که در ۲ نوبت در قامت جانشین موقت به جای وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال حضور پیدا کرد، روزهای پرفرازوفرودی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت گذراند اما در دوره سوم حضورش در استقلال که بعد از پایان همکاری آبی‌ها با محمود فکری بود، شرایط کاملاً متفاوت پیش رفت.

استقلالی‌ها هم در آسیا با فرهاد مجیدی عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشتند و هم در اولین فصلی که مجیدی از ابتدای فصل روی نیمکت استقلال نشست، آبی‌پوشان پایتخت رکوردهای تاریخی را از خود به جای گذاشتند و بدون باخت و با ثبت بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیدند. در کنار روزهای پراتفاق اما شیرین مجیدی در استقلال، باید اشاره‌ای هم به دوران سرمربیگری او در تیم امید ایران و اتحاد کلبا داشته باشیم که سرمربی ایرانی روزهای پرتلاطمی را در فوتبال امارات در نقش سرمربی اتحاد کلبا گذراند و در نهایت به شکلی توافقی از این تیم اماراتی جدا شد.

مجیدی برای دست‌نخورده‌ماندن رکورد تاریخی‌اش در استقلال، تصمیم هوشمندانه‌ای گرفت و بعد از یک فصل شکست‌ناپذیری همراه استقلال و کسب قهرمانی تاریخی، در قامت لژیونر در عرصه سرمربیگری کارش را پیش برد و حالا همواره نام او به عنوان جدی‌ترین آلترناتیو نیمکت استقلال مطرح است. با توجه به پایان همکاری فرهاد مجیدی و اتحاد کلبا، در طول ۲ اخیر بارها نام او برای حضور در تیم‌های مختلف در فوتبال ایران به میان آمده اما این سرمربی جوان در مقطع کنونی هیچ تصمیمی برای مربیگری در فوتبال ایران ندارد.

استقلال سرمربی دارد، حضور در تراکتور را نمی‌خواهد!
جواد نکونام سرمربی کنونی آبی‌پوشان پایتخت توانسته عملکردی درخشان را از خود به جای بگذارد و صدرنشینی در لیگ بیست‌وسوم و قدم زدن در مسیر کسب عنوان قهرمانی باعث شده تا سایه فرهاد از نیمکت آبی‌ها دور باشد؛ هر چند که در طول ماه‌های اخیر شایعاتی درباره حضور احتمالی مجیدی به جای نکونام به میان آمد اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که هم نکونام قراردادی ۳ ساله با استقلال دارد و هم اینکه در شرایط فعلی، فرهاد مجیدی علاقه‌ای به حضور دوباره در فوتبال ایران و تیم استقلال نشان نداده است.

فرهاد مجیدی البته برای بازگشت به چرخه سرمربیان لیگ برتری، پیشنهادی از تیم تراکتور تبریز هم روی میز خود داشت و مدیران باشگاه تراکتور تایید کردند که برای جانشینی پاکو خمس به سراغ استخدام مجیدی رفته‌اند اما با این وجود، فرهاد مجیدی به پیشنهاد تراکتوری‌ها پاسخ منفی داده و تمایلی برای حضور روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی نشان نداده است. پاسخ منفی مجیدی به پیشنهاد تراکتوری‌ها باعث شده تا دوری این سرمربی جوان از چرخه سرمربیان لیگ برتری به ۲ سال نزدیک شود و به نظر می‌رسد که این دوری تداوم خواهد داشت.

فرهاد حتی هدایت تیم امید را هم نمی‌خواهد
مسئولان فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی برای معرفی اعضای جدید کادرفنی تیم‌های پایه ملی هستند و در این زمینه، برای هدایت تیم امید ایران نام فرهاد مجیدی به میان آمد؛ آن‌هم در حالی‌که مجیدی تجربه کوتاه سرمربیگری در تیم امید را در کارنامه خود دارد اما با این وجود، او در مقطع فعلی هیچ تمایلی به حضور در تیم امید ندارد و گفته می‌شود که مجیدی تنها در شرایطی علاقه‌مند به فعالیت در عرصه ملی است که پیشنهاد تیم ملی بزرگسالان به او ارائه شود تا پرونده حضور احتمالی‌اش در تیم امید هم در مقطع کنونی بسته شود.

مجیدی از تیم جدیدش در امارات رونمایی می‌کند!
سرمربی سابق استقلال که قهرمانی‌ای تاریخی را از خود در فوتبال ایران به جای گذاشته، بعد از آنکه همکاری‌اش با اتحاد کلبا به پایان رسید، سیاست سکوت را در پیش گرفت و نسبت به شایعات مطرح شده سعی کرد که واکنشی نداشته باشد. فرهاد مجیدی در سکوت خبری در حال گذراندن دوره‌های دانش‌افزایی است و پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که فرهاد تصمیم نهایی خود را گرفته و او قصد دارد تا در فوتبال امارات به کارش ادامه بدهد. براساس آخرین خبرها، مجیدی مشغول مذاکره با مدیران یکی از تیم‌های اماراتی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او به‌زودی از تیم جدیدش در فوتبال امارات رونمایی می‌کند تا در نقش سرمربی لژیونر به کارش ادامه بدهد و نامش برای نیمکت تیم‌های ایرانی در حد آلترناتیو بماند.

منبع: فوتبال 360

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیس ادعایش در تلویزیون را ثابت کند
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم