Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین فرصت ارسال مقاله به سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش ایسنا، فراخوان سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار، با هدف گسترش اخلاق حرفه‌ای و تحقق دانشگاه اخلاق‌مدار توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اعلام شد.

در این فراخوان آمده است:

دنیای علم و تکنولوژی با همه خدمات و امتیازاتی که دارد، بدون توجه به اصول اخلاقی، آسیب‌های متعددی را در زندگی فردی و اجتماعی بشر پدید می‌آورد، از این‌رو ترویج آموزه‌های اخلاقی حرفه‌ای ضرورتی مضاعف یافته است و به‌صورت خاص مراکز دانشگاهی با توجه به معضلات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و سازمانی که در این مسیر به آن مبتلا هستند، ضرورت دارد تلاش مضاعفی را برای ترویج و کاربردی‌کردن اخلاق در حوزه‌های آموزش و پژوهش انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دانشگاه تهران با هدف ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای اقدامات متعددی را انجام داده که یکی از این موارد برگزاری سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار است. این همایش برای تحقق اهداف زیر برگزار می‌شود:

-ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اخلاقی به‌عنوان بنیادی‌ترین پایه در اخلاق حرفه‌ای

-تبیین و گسترش اخلاق حرفه‌ای در سطح دانشگاهیان

-ارائه راهکارهای عملی برای تقویت و ترویج اخلاق در بین اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان

-ترویج اخلاق در آموزش، پژوهش، فضای مجازی و مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به جامعه

-طراحی الگوی مسئولیت‌پذیری اخلاقی دانشگاهی و نقش‌آفرینی دانشگاه در تعالی اخلاقی جامعه.

علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه ethics.ut.ac.ir با توجه به محورهای زیر نسبت به ارسال مقاله به سامانه همایش اقدام کنند:

-مبانی، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های دانشگاه اخلاق‌مدار

-اخلاق حرفه‌ای در نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری دانشگاه

-مسئولیت اخلاقی دانشگاه نسبت به جامعه

-راهکارهای عملی رشد اخلاقی دانشگاه

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این همایش ملی آذر ماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران ارسال مقاله همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار دانشگاه تهران اخلاق حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»