Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در ادامه کاوش‌های تسنیم برای دسترسی به روستاهای بکر، صعب‌العبور و محروم سیستان و بلوچستان، جعفربازار را یافتیم، روستایی بی‌برق که از خدمات اولیه زندگی محروم است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرقند؛ در سلسه گزارش‌هایی روایی سال گذشته و امسال به روستاهای مختلف رفتیم و محرومیت‌های عمقی، جدی و تاریخی سیستان و بلوچستان را روایت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلسله گزارش‌ها را پی می‌گیریم با کاوش‌ روستاهایی بکر، صعب‌العبور و محروم که مردمان آن در نیاز‌های اولیه مانده‌اند و برای دسترسی به آن‌ها باید به کوه و دشت کمر زد؛ تسنیم امیداور است با یک جریان‌سازی رسانه‌ای فراگیر، کانون‌های تصمیم‌گیر، تصمیم‌‌ساز و خیران این‌ها ببینند و منشأ کمکی شوند.

گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان / مردم "کهیر بن" با حداقل امکانات روزگار می‌گذارنند + فیلمویدئو| روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان / «بَلِ مَچی بازار» ‌روستایی بی‌آب و برق‌روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان| آیا رواست ‌‌81 درصد مردم بلوچستان آب غیربهداشتی مصرف کنند؟ + فیلمروایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان| 200 نفر در روستای زادگاه نخبه کنکور سراسری سراوان برق ندارند+ تصاویر

در این قسمت به روستای «جعفر بازار» در بخش «تلنگ» شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان رفتیم، روستایی که از خدمات اولیه زندگی نظیر برق محروم است؛ رحیم‌بخش ابابکری رئیس شورای بخش تلنگ می‌گوید: با آنکه جمعیت روستا بالای 14 خانوار است و در قانون تاکید شده روستاهای بالای 10 خانوار باید خدمات‌رسانی نظیر برق و ... شوند ولی  با وجود پیگیری‌های فرماندار و بخشدار هنوز امکانات به این روستا نیامده‌ است و عنوان شده روستاییان باید تا سال 1400 و کددار شدن روستا برای خدمات‌رسانی منتظر بمانند!

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی، منصور کریمدادی و وسیم هوت

انتهای پیام/395/ش

R7630/P/S6,65/CT16 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است