Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@23:34:37 GMT

خوراک پتروشیمی بندر امام افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۳۲۹

خوراک پتروشیمی بندر امام افزایش یافت

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ بشکه‌ای تولید مایعات گازی در کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ به‌عنوان خوراک پتروشیمی بندر امام (ره) خبر داد.

سعید کوتی افزود: افزایش ظرفیت مایعات گازی در کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ با انجام یک اصلاحیه فرآیندی در این واحد محقق شد که این اصلاحیه از سوی کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب و با هدف افزایش خوراک پتروشیمی بندر امام (ره) انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محصول تولیدی این کارخانه افزون بر گاز مایع، گاز سبک است که برای استحصال C2+ به پتروشیمی مارون تحویل داده می‌شود.

 

کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون قرار دارد که ظرفیت آن ۴۴۰ میلیون فوت‌مکعب در روز است.

برچسب هاشبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) شرکت پتروشیمی بندر امام

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی بندر امام آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو پتروشیمی بندر امام گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین «دی» را از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید نان کامل جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذه شده در  نظر داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حیطه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، هر مرکز آموزشی حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشد. در سال جاری هم تاکید بر آن است که تعداد کارخانه‌های تولید آرد کامل برای هر دانشگاه علوم‌پزشکی به سه مورد برسد.  

وی درباره اهداف وزارت بهداشت از تولید نان کامل در کشور گفت: هدف وزارت بهداشت از فرآیند نان کامل،  سبوس‌گیری اندک از آرد است. پیشنهاد دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ارتباط با سبوس‌گیری این است که ۲ تا ۶ درصد سبوس‌گیری از آرد انجام شود. در چنین شرایطی، فلزات سنگین و آلودگی‌ها گرفته می‌شود اما هدف وزارت بهداشت برای تامین نان سالم با آرد کامل را برآورده می‌کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره وضعیت ویتامین گروه B در کشور و وضعیت این ویتامین با تولید آرد کامل، گفت: از منظر کمبود ویتامین گروه B با مشکل مواجه نیستیم و کمبودی در زمینه این ویتامین وجود ندارد.  هدف از اجرای برنامه نان کامل، تامین فیبر و منیزیوم است.

اسیماعیل‌زاده درباره برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه برای بازنگری برنامه غنی‌سازی آرد نیز به ایسنا گفت: سال جاری، درنظر داریم برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک را که مدت‌هاست اجرا می‌شود، بازنگری کنیم. همچنین اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»