Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان خواستار توجه بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص مبارزه با مخزن سالک شد.

دکتر پورمحمدی در بازدید از اولین مرحله طرح مبارزه با مخزن سالک "جونده کشی"اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان طی سال‌های اخیر خارج ار مسئولیت‌های قانونی خود به مبارزه با مخزن سالک و جونده کشی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گلایه از کم‌توجهی برخی دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در این ارتباط خاطرنشان کرد: براساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، مبارزه با جوندگان از اهم وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان ادامه داد: علاوه بر این جدول گانت ارسالی از استانداری و شرح وظایف ادارات و نهادها  بر این مهم تصریح شده است لذا شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان طی سال‌های اخیر خارج ار مسئولیت قانونی خود به امر مبارزه با مخزن سالک و جونده کشی پرداخته است.

وی با اشاره به مبارزه با مخزن بیماری سالک در مناطق آلوده و در خطر شهرستان دامغان افزود: مبارزه با عامل و مخزن سالک در داخل روستاها و همچنین در شعاع 500 متری از اطراف روستاهای درگیربا بیماری این شهرستان، انجام شده است اما متأسفانه در باغات شخصی با توجه به مسائل و محدودیت‌های قانونی و کمبود امکانات لازم با مشکل روبه رو هستیم .

وی بر لزوم توجه بیشتر به آموزش مردم محلی در خصوص ضرورت‌های مقابله با این بیماری تاکید و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مسوول و همچنین با همکاری و همراهی ساکنین بومی روستاها اجرای طرح مبارزه با سالک با موفقیت بیشتری همراه باشد.

وی پیش‌بینی کرد: با اجرای جدول زمان‌بندی ارسالی از استانداری با همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در آینده شاهد کاهش چشمگیر این بیماری در شهرستان دامغان باشیم.

به گزارش ایسنا- سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل، منتقل می‌شود. سالانه حدود دو میلیون مورد این بیماری در سراسر دنیا و از جمله ایران اتفاق می‌افتد.

سالک در ایران نیز در بسیاری از نقاط وجود داشته است؛ بطوری که در استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، ‌یزد، کرمان، فارس، ‌هرمزگان، بوشهر، اهواز، ایلام و سیستان و بلوچستان شیوع بالایی دارد و سالانه بالغ بر 20 هزار مورد مبتلا به سالک در کشور ثبت و گزارش می‌شود.
شهرستان دامغان در استان سمنان یکی از مناطق درگیر با بیماری سالک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالك دامغان استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان شهرداری ها و دهیاری ها مبارزه با مخزن سالک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود