Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:52:11 GMT

آتش دشت موک فیروزآباد مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۴۸۳

آتش دشت موک فیروزآباد مهار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام منتصری شنبه ۳۱ خرداد افزود: با تلاش نیروهای مردمی و بسیج دستگاه‌های مختلف شهرستان فیروزآباد از جمله منابع طبیعی و فرمانداری این شهرستان آتش در عرصه‌های منابع طبیعی دشت موک مهار شد.

منتصری گفت: وسعت عرصه‌های سوخته در آتش‌سوزی روز گذشته این منطقه هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، بررسی‌های کارشناسی دراین‌باره در حال انجام است که با رصد تصاویر ماهواره و نقشه‌های منطقه در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار کرد: عامل انسانی علت وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی دشت موک فیروزآباد بوده است.

آتش‌سوزی در اراضی دشت موک شهرستان فیروزآباد از ساعت ۱۵ روز جمعه آغاز شد.

کمال علوی، فرماندار شهرستان فیروزآباد جمعه درباره بروز آتش‌سوزی در دشت موک فیروزآباد عنوان کرد: وسعت آتش‌سوزی هنوز دقیقا مشخص نیست؛ آتش‌سوزی از کناره‌های جاده آغاز شده و ممکن است به دلیل سهل‌انگاری رانندگان بر اثر پرتاب ته‌سیگار یا اقدامی مشابه رخ داده باشد.

فرماندار فیروزآباد گفت: با توجه به پوشش گیاهی انبوه و وزش باد شدید و باوجود فعالیت همه نیروهای منابع طبیعی، آتش‌نشانی، بسیج، فرمانداری و بخشداری، نیروهایی از کوار و حتی نیروهای کارخانه سیمان فیروزآباد مشغول خاموش‌ کردن آتش شدند.

دشت موک در شهرستان فیروزآباد در بخش میمند، شمال روستای موک واقع شده است.  این اثر در تاریخ ۲ آبان ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۵۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این محل به عنوان یک جنگل طبیعی با درختان بادام وحشی. بنه و… است که از تنوع گیاهی خوبی برخوردار است.

شهرستان فیروزآباد در ۱۱۱ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 523503 برچسب‌ها استان‌ فارس آتش‌ نشانی حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس آتش نشانی حوادث آتش سوزی شهرستان فیروزآباد منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد درخصوص درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروز آباد اظهار کرد: در دقایق پایانی بازی بین ۲ تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می‌دهند.

 او ادامه داد: بلافاصله ماموران تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلان نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آن‌ها مواجه شدند، به همین جهت طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد