Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اوج گیری کرونا در استان گفت : استان در وضعیت قرمز کرونا است و عملا داریم به پیک کرونا می‌رسیم و مردم باید بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند.

او گفت : در حال حاضر ۴۱۷ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که جای نگرانی دارد و باید مراقبت‌ها در بحث کرونا تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند افزود: استان برای تعداد ۸۰۰ بستری هم آمادگی دارد، اما همه باید همت کنیم که به این وضعیت نرسیم و بتوانیم با کمترین هزینه پیک کرونا را پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از رفتار عجیب مردم با بیماران کرونایی، گفت: یکی از عواملی که موجب شده شاید برخی افراد تمایلی نداشته باشند دیگران از بیماری آن‌ها مطلع شوند، رفتار عجیب مردم با این بیماران است.

بازوند ادامه داد: بار‌ها بیماران کرونایی انتقاد کرده‌اند که خانواده و همکاران و دیگر افراد جامعه از آن‌ها به طرز عجیبی فاصله می‌گیرند و حتی بعد از بهبودی و منفی شدن تست کرونا، باز هم به آن‌ها نزدیک نمی‌شوند.

او افزود: در این زمینه متخصصان و پزشکان مربوطه باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند که کرونا هم مانند خیلی از بیماری‌های دیگر از جمله آنفلوآنزا است و با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از آن پیشگیری کرد و افراد بیمار هم پس از بهبودی خطری برای انتقال ندارند.

بازوند با بیان اینکه به استانداران استان‌های قرمز اختیاراتی در بحث مقابله با کرونا داده شده است، گفت: بر اساس مصوبه امروز (۳۱ خرداد) ستاد ملی کرونا مقرر شده تا استانداران استان‌های قرمز در کمیته اجتماعی که مسئولیت آن برعهده وزیر کشور است پیشنهادات خود را مطرح کرده و در صورت موافقت رییس جمهور، اختیارات در آن حوزه به استانداران واگذار شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ۱۰ روزه دفاتر پیشخوان از سوی استان اعلام شده، گفت: تا زمان اعلام کمیته مربوطه در این زمینه، قرار شده در این دفاتر محدودیت‌هایی اعمال شود.

بازوند با بیان اینکه بازگشایی تالار‌ها با رعایت شروطی انجام خواهد شد، گفت: احتمال انتقال آلودگی در تالار‌ها بالاست و از طرفی مردم هم به مکانی برای برپایی جشن عروسی نیاز دارند و با توجه به نزدیکی ماه‌های محرم و صفر این نیاز دوچندان است، بنابراین مقرر کردیم در صورتی که کمیته نظارت ستاد کرونای استان به این جمع بندی برسد که مالکین تالار‌ها متعهد شوند با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، آغاز به کار این صنف در استان را اعلام می‌کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران وضعیت نامناسب ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور ضمن تقدیر از استاندارها در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می‌شمارند و از این رو تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

وحیدی در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر ماموریت‌های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وی آسیب‌های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می‌گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می‌طلبد.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه‌تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وحیدی وظیفه استانداری‌ها را متولّی‌گری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استانداری‌ها نمی‌توانند با تصدی‌گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه‌ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به ثمر رسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تصاویر نشست استانداران سراسر کشور 10 اردیبهشت
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند