Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاه سیاسی‌اش را از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بردارد، گفت: اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود، تصمیم جدی درباره حضور در پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای (NPT ) خواهیم گرفت.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صدور قطعنامه اخیر ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این اقدام شورای حکام نشان داد که تبدیل به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های خصمانه آمریکا شده آن هم در شرایطی که خیلی از کشورها حتی برخی از اعضای گروه 1+5 حاضر به پذیرش NPT نشده و رژیم صهیونیستی NPT را نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران NPT را پذیرفته و اجازه بازدید بازرسان آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای را داده است، ما همواره به تعهدات‌مان پایبند بوده و حتی اجازه داده‌ایم نمایندگان آژانس به صورت آنلاین فعالیت‌هایمان را ضبط و فیلمبرداری کنند، فعالیت‌هایی که همه در چارچوب پروتکل‌های آن اجرا شده است لذا با توجه به همکاری ایران می‌توان گفت که قطعنامه شورای حکام نشان دهنده سیاسی کاری آژانس است حال این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید نگاه فنی به فعالیت‌ها داشته باشد نه این‌که تبدیل به نهاد سیاسی برای پیاده کردن فعالیت‌های خصمانه آمریکا شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های هسته‌ای نگاه سیاسی داشته باشد نمی‌تواند به هدفش یعنی جهان عاری از سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ما همواره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز داشته‌ایم و از آن عدول نکرده‌ایم اما این قطعنامه حکایت از نگاه‌های امنیتی و سیاسی آژانس به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد که غیر از این هم توقعی نیست، چون مجموع آژانس در اختیار آمریکا است.

آصفری در پایان گفت: قطعا اقدام آژانس از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. اگر پرونده‌ای به شورای امنیت برود و نگاه امنیتی به پرونده ما باشد جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری جدی از طریق شورای عالی امنیت ملی برای حضورش در NPT خواهد گرفت که در نهایت به نفع آژانس نخواهد بود پس باز هم تاکید می‌کنم که بهتر است آژانس انرژی اتمی نگاه سیاسی به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد و فراموش نکند که ما مخالف سلاح هسته‌ای هستیم و هیچ‌گاه فعالیتی در این راستا نداریم اما رفتارهای آمریکا و آژانس غیرعاقلانه و غیرمنطقی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای حکام آژانس آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران فعالیت های هسته ای نگاه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو