Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان امنیتی لبنان یک زن و برادرش را به ظن جاسوسی و همکاری با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دستگیر کردند.

روزنامه الاخبار لبنان روز شنبه گزارش داد که " کنده الخطیب " و برادرش به ظن همکاری با رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند. 

به نوشته این روزنامه،  پیش از اینکه منابع امنیتی فاش کنند دلیل دستگیری وی ظن همکاری اطلاعاتی با دشمن صهیونیستی و ورود به فلسطین اشغالی بوده است، کمپین حمایت از وی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود زیرا بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی تصور می‌کردند که  دستگیری وی به خاطر درج مطلب انتقاد آمیز از میشل عون رئیس جمهور لبنان در توئیتر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه با اشاره به اینکه نیروهای گشت امنیت عمومی لبنان صبح پنجشنبه دو برادر " الخطیب " را از خانه خود در " حلبه عکار " خارج و به همراه خود بردند، اضافه کرد: بلافاصله پس از دستگیری او کمپینی برای " کنده " راه‌اندازی شد و بسیاری از مردم در داخل و خارج از لبنان در این کمپین همبستگی شرکت کردند و بازداشت " خطیب " را به ضدیت با حزب الله مرتبط دانستند.

در همین حال یک مرجع امنیتی به روزنامه الاخبار گفت که دستگیری " کنده " بر اساس مدارکی از امنیت عمومی انجام شده که ثابت می‌کند وی با افرادی در داخل اسرائیل در تماس بوده است.

وی با اشاره به اینکه " کنده الخطیب " اطلاعاتی را به اسرائیلیها داده است، افزود: با این حال مقامات امنیتی از افشای محتویات این اطلاعات خودداری کردند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه الاخباریه به دست آورده است این زن دستگیر شده ۲۴ سال سن دارد و در مقابل بازپرسان به آنچه به او نسبت داده شده، اعتراف نکرده است اما منابع امنیتی بر اساس مکالمات ضبط شده از صحبت‌های او  از اثبات ظن نسبت به او سخن گفته‌اند.

در این پیوند منابع امنیتی به الاخبار گفتند که کنده الخطیب پیش از این در سال ۲۰۱۹ دو ارتباط با نیروهای امنیتی ارائه داده و گفته بود که شخصی اسرائیلی با او تماس گرفته است.

به نوشته الاخبار، این زن دستگیر شده مدرس ادبیات انگلیسی است و در زمینه آموزش ترجمه فعالیت دارد و در رسانه‌های اجتماعی حمایت خود از حزب المستقبل و مخالفت با حزب الله را نشان می‌دهد.

به گفته منابع امنیتی، یکی از سوء ظن‌ها نسبت به وی این است که از طریق اردن به سرزمین دشمن (سرزمین‌های اشغالی) وارد شده است.

قرار است الخطیب روز دوشنبه به دادگاه نظامی تحویل داده شود تا تحقیقات پیرامون وی پیش از قرارگرفتن مقابل قاضی تحقیقات نظامی تکمیل شود.  /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منابع امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد که رزمندگان این جنبش منطقه اشغالی المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را با موشک‌های هدایت‌ شونده، هدف قرار دادند.

طبق اعلام حزب‌الله، در این حمله یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی منهدم و سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان صهیونیست در یک چادر نظامی در منطقه المطله خبر داد و افزود که این چادر به صورت دقیق با اسلحه مناسب هدف قرار گرفت و نظامیان داخل آن کشته یا زخمی شدند.

پیشتر نیز مقاومت اسلامی لبنان از شلیک چندین موشک به محل تجمع و حضور نظامیان صهیونیست در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «دوفیف» و «افیفیم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

 از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لیدر سپاهان دستگیر شد؛ تاوان توهین به زنان پرسپولیسی!
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است