Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:27:52 GMT

اسبی که ماجرای جنگ خندق را روایت کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۹۲۷۳

اسبی که ماجرای جنگ خندق را روایت کرد

«سوار بر باد»، نوشته محمد رودگر روایتی متفاوت از ماجرای جنگ خندق برای نوجوانان منتشر شد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «سوار بر باد»، نوشته محمد رودگر با تصویرگری هاجر سلیمی‌نمین از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که برای مخاطب نوجوان نگاشته شده است،  ماجرای جنگ خندق را از زبان اسب عمروبن عبدود از دشمنان حضرت علی(ع) را روایت می‌کند‌، روایتی که از زمان آغاز سفر از مکه تا یثرب را در بر می‌گیرد. اسب جوانی که در ادامه‌ سفرش دچار چالش‌هایی در تشخیص سره از ناسره می‌شود.

2 خبر از کانون پرورش فکری|نمایش نوروزی «ضربه فنی» در شبکه امید و ادامه پخش اینترنتی آثار تا 13 فروردینراه‌اندازی پویش عکس «بازی در خانه» توسط کانون پرورش فکری

در بخشی از این کتاب آمده است: «خواستم یک جواب درست و حسابی به او بذدهم که کره اسبی همه را منتار زد وئ با صدای نازکی از اسب پیر پرسید نشانه ای هم از آن سوار گفته‌اند، پدر جان؟»

همانی که بزرگ‌ترین قهرمان عرب...

آه پسرم!‌ او فقط برای خدای کعبه شمشیر می‌زند.

از مکه تا یثرب ،‌ به یاد حرف‌های آن پیر اسب خرفت بودم،‌ سوار قهرمانی که فقط برای خدای کعبه شمشیر می‌زند!‌ نمی دانستم عمروبن عبدود برای که شمشیر می‌زند...

انتشارات کانون پرورش فکری کتاب حاضر را در 32 صفحه و به قیمت 7 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات کانون پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد