Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان عطارزاده مجری طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از اهداف و برنامه های طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مدیریت دانش همواره در سازمان های بزرگ مانند دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم و کلیدی در تصمیم گیری های مهم دانشگاه مورد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز سازمان ها، ادارات و صنایع بزرگ با بهره گیری از سیستم های اتوماسیون اداری، داده های عظیمی را تولید می کنند که در صورت تحلیل و آنالیز داده ها وکسب دانش از داده ها می توان از این دانش در جهت تصمیم گیری های مدیریتی در سطح کلان بهره برداری اثر بخشی داشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ویژگی های خاصی مانند بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور، مدل شبکه ای بودن این دانشگاه، بیش از یک میلیون دانشجوی مشغول به تحصیل، وجود تشکیلات اداری و سازمانی در ستاد و صف (واحد های دانشگاهی)، زیرساخت ها و خدمات آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی، دانشجویی، اداری و مالی، ورزشی، دارا بودن بیش از 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه، مراکز تحقیقاتی و وجود سامانه ها و نرم افزار های مرتبط در جهت مدیریت این حوزه ها سبب شده که روزانه حسب فعالیت های صورت گرفته در این حوزه ها حجم عظیمی از داده مرتبط تولید شود که با تحلیل و کسب دانش از آنها می توان به مدلی کارآمد و اثر بخش در خصوص مدیریت دانش و تصمیم گیری های کلان مدیریتی دانشگاه دست پیدا کرد.

عطار زاده با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه های متعددی در حوزه های کاری مختلف در دست بهره برداری است، خاطر نشان کرد: می توان با ارائه مدل یکپارچه از داده های استراتژیک دانشگاه و طراحی ساختار داده ای استاندارد در راستای کسب دانش و ایجاد سیستم های تصمیم یار مدیریتی گام موثری برداشت.

مجری طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بحث سیستم های تصمیم یار مدیریتی (Decision Support System) در سازمان های بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته و سبب انظباط بخشی و مدیریت یکپارچه در تصمیم گیری های سازمانی شده است و لذا توجه و دیدگاه دانشگاه به این مساله بسیار مهم است.

وی با اشاره به مهم ترین اهداف و مأموریت طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: چابک سازی ستاد دانشگاه با استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه سپاری از طریق برنامه ریزی، طراحی، راهبری و گسترش یکپارچه سامانه های علمی و ارائه مدل یکپارچه از داده های استراتژیک دانشگاه از جمله مهم ترین اهداف است. امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و سیستماتیک و نیز بهره گیری از ظرفیت های بومی دانشگاه بتوان گام های موثری را در این راستا برداریم.

انتهای پیام /

167 / 167 شبکه علمی هوشمند چابک سازی ایمان عطارزاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شبکه علمی هوشمند چابک سازی طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت