Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد شدیدی نسبت به پلیس واشنگتن دی. سی گفت: آن‌ها هنگامی که معترضان مجسمه‌ای از یک ژنرال کنفدراسیون را پایین کشیده و آتش زدند، "هیچ کاری نکرده‌اند".

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "دیلی میل"، مجسمه یادبود ژنرال "آلبرت پایک" در جریان اعتراضات رالی، مرکز کارولینای شمالی، از سوی تظاهرکنندگان مورد حمله قرار گرفت؛ این در حالی است که این اعتراضات، مجسمه سربازان در بنای یادبود کنفدراسیون را نیز هدف حمله قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجسمه‌ها با طناب به دور گردن آن‌ها پایین کشیده شده و در خیابان‌ها کشیده می‌شدند؛ یکی از آن‌ها از یک علامت راهنمایی رانندگی آویزان شده بود. مجسمه دیگری هم روبه‌روی دادگاه "ویک کورت" رها شده بود.

در میانه اعتراضات دنباله‌دار علیه نابرابری نژادی که در سراسر آمریکا در حال رخ دادن است، تظاهرکنندگان واشنگتن دی. سی جمعه شب در محل بنای یادبود آلبرت پایک گرد هم آمده و "روز آزادی" را گرامی داشتند. در این تعطیلی، پایان برده‌داری در تگزاس- دو سال بعد از اینکه "اعلامیه آزادی بردگان"  در ۱۸۶۳ برده‌ها در سایر نقاط ایالات متحده را آزاد کرد- جشن می‌گیرد.

مجسمه پایک در ابتدا طوری به نظر می‌رسید که در وضعیت پایداری قرار دارد اما سرانجام ساعت ۱۱ شب پایین افتاد و معترضان تظاهرات خود را در خیابان ادامه دادند. به گزارش روزنامه "واشنگتن پست"، زمانی که معترضان مجسمه پایک را به آتش کشیدند، پلیس هیچ عملی به منظور مداخله انجام نداده است.

در همین رابطه، رئیس جمهور ترامپ، پلیس را بابت هیچ کار نکردن هنگام پایین افتادن مجسمه و نیز "موریل باوزر"، شهردار واشنگتن دی. سی را مقصر دانست. شهردار واشنگتن دی. ‌سی، کسی است که ترامپ با او بر سر کنترل شهر و اجرای قانون دشمنی دنباله‌داری دارد.

ترامپ در توییتر نوشت: " پلیس واشنگتن دی. سی در حالی که شاهد پایین کشیده شدن و سوختن یک مجسمه بوده، وظیفه‌اش  را انجام نداده است".

وی افزود: " این افراد سریعاً باید بازداشت شوند. اقدام آن‌ها رسوایی برای کشور است! "

رئیس جمهور آمریکا در همین زمینه گفت: پایک، ژنرال در ارتش کنفدراسیون بود که اشعار "دیکسی" را بازنویسی کرد تا الهام‌بخش سربازان باشد.

برخی ادعا می‌کنند که پایک، ابزاری برای تأسیس "کوکلوس کلان" بوده در حالی که فراماسون‌ها، که پایک جزوی از آن‌ها بوده، اصرار دارند شواهی مبنی بر این موضوع وجود ندارد. مجسمه پایک در سال ۱۹۰۱ در واشنگتن دی. سی ساخته شد.

دست‌کم یک نفر در ارتباط با تلاش‌های قبلی برای پایین کشیدن مجسمه‌ها، دستگیر شد.

پایین کشیدن مجسمه‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که میلیون‌ها آمریکایی در "روز آزادی"، برای گرامیداشت پایان برده‌داری به خیابان‌ها آمدند.

 هشدار ترامپ به معترضان تولسا، یک روز قبل از برگزاری رویداد کمپین او

رئیس جمهور آمریکا پیش از گردهمایی روز شنبه کمپین او در "تولسا"، ایالت اوکلاهما، به مردم این شهر درباره اعتراضات هشدار داد و تصریح کرد با معترضان به شدت برخورد می‌شود.

وی در توییتی نوشت: هرگونه معترض، آنارشیست، آشوب‌گر، غارت‌گر یا افراد سطح پایین که در حال رفتن به اوکلاهما هستند، لطفاً درک کنند با آن‌ها طوری رفتار نخواهد شد که انگار در نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس تشریف دارند! صحنه اعتراضات احتمالی در اوکلاهما بسیار متفاوت خواهد بود!

ترامپ پیش از این از رهبران دموکراتیک در نیویورک، سیاتل و مینیاپولیس بابت سرکوب نکردن تظاهرات- که برخی از آن‌ها به شورش انجامیده- به شدت انتقاد کرده بود.

ترامپ بعد از انتقاد گسترده به تصمیم کمپین او مبنی بر برگزاری گردهمایی در "روز آزادی" و در "تولسا"، کشنده‌ترین منطقه در حوادث خشونت نژادی ضدسیاه در کشور در سال ۱۹۲۱، ناچار شد زمان گردهمایی کمپینش را به تاریخ ۲۰ ژوئن (امروز) تغییر دهد. این کمپین همچنین بابت برگزاری رویداد حضوری در مقیاس بزرگ، همزمان با بیماری همه‌گیر کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ اعتراضات در آمریکا رئیس جمهور واشنگتن دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی

دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی هشدار داد که محیط دانشگاه را ترک کرده و از سیاست‌های آن پیروی کنند وگرنه با خطر تعلیق مواجه خوهند شد.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای در این باره که به دست الجزیره رسیده آمده است که استقرار غیرقانونی و ایجاد اختلال در محیط دانشگاه باعث رقم خوردن شرایطی ناخوشایند برای اعضا شده است.

در این نامه آمده است: ما از اتخاذ چنین اقداماتی ناراحت هستیم اما باید نظم را در محیط دانشگاه برقرار کنیم تا تمامی دانشجویان بتوانند کارشان را در این ترم انجام داده و برای امتحانات درس بخوانند.

سرکوب تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰۰ بازداشتی داشته است.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ ـ و تا حد زیادی شکست خورده‌اند ـ تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو ـ و حتی اعضای هیئت علمی ـ به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

افسران پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

موج تازه‌ای از فعالیت‌های دانشجویی علیه جنگ غزه با دستگیری حداقل ۱۰۸ معترض در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل، پس از حضور مدیران در مقابل کنگره و قول سرکوب آن آغاز شد. از آن زمان، مداخلات پلیس در چندین دانشگاه، از جمله در برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا، منجر به دستگیری بیش از ۹۰۰ نفر شده است.

خواسته اصلی بسیاری از معترضان این است که دانشگاه‌ها سرمایه خود را از شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که می‌گویند از جنگ غزه سود می‌برند، بیرون بکشند.

با وجود برخوردهای خشن پلیس با دانشجویان و معترضان، کاخ سفید مدعی است: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حق تظاهرکنندگان برای شنیدن صدایشان - به صورت مسالمت‌آمیز - احترام می‌گذارد. ما نمی‌خواهیم شاهد صدمه دیدن کسی در این روند باشیم.

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ای‌بی‌سی نیوز گفت: برخی از اعتراضات با سرکوب پلیس مواجه می‌شوند. رئیس‌جمهور می‌داند که احساسات بسیار شدیدی در مورد جنگ در غزه وجود دارد. او این را درک می‌کند، به آن احترام می‌گذارد و همانطور که بارها گفته است، ما مطمئناً به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام می‌گذاریم. مردم باید این توانایی را داشته باشند که نظرات خود را بیان کرده و برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود به صورت عمومی مجاز باشند، اما همه اینها باید صلح‌آمیز باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی