Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ علمای اهل سنت استان کرمانشاه از بایدهای تحقق جهش تولید گفتند و تاکید کردند؛ مبارزه با بیکاری و مقابله با وضعیت بد معیشتی روزمره در گروی حمایت از تولید داخلی و جهش تولید است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، تعیین کلید واژه «جهش تولید» به عنوان شعار سال بیانگر توجه و عنایت  مقام  معظم رهبری به مسئله اقتصاد، معیشت و ضرورت ارتقای سطح زندگی مردم با تکیه بر توان داخلی و استعدادهای ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا جهش تولید، ماموریت آرمانی بزرگ پیش‌روی همگان؛ شعاری است که برای حل مشکلات اقتصادی باید به عمل تبدیل شود.

با اعلام شعار امسال مبنی بر جهش تولید، یکی از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گرفته تا عموم مردم و مسئولان با حمایت و تلاش در راه تولیدات داخلی چرخ اقتصاد را به حرکت درآورند که علمای اهل سنت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از راه‌ها و بایدهای تحقق شعار امسال سخن گفته‌اند.

مسئولان زمینه تحقق عملی سیاست جهش تولید را فراهم کنند

امام جمعه شهرستان پاوه با تاکید بر نقش موثر شعار امسال در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مسئولان و دولتمردان زمینه تحقق عملی سیاست جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

ماموستا ملاقادر قادری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند اظهار داشت: مسئولان باید جوری عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی معیشتی مردم به‌وجود آید.

امام جمعه شهرستان پاوه با بیان اینکه جهش تولید سبب اشتغال‌زایی و حل مشکلات کنونی کشور می‌شود گفت: باید برای جلوگیری از وابستگی به بیگانگان، در راستای تحقق «جهش تولید» تلاش کنیم.

وی افزود: باید همه مسئولان کشوری و استانی فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال 99 «جهش تولید» را در اولویت و دستور کار خود برای پیشرفت کشور قرار دهند و دولتمردان باید در راستای تحقق شعار سال گام‌های جدی بردارند.

قادری با بیان اینکه رفع مشکلات ناشی از این بیماری منحوس و تحقق شعار سال باید اولویت مدیران کشور باشد بیان کرد: «جهش تولید» کشور را از بحران‌ها و تنگناها نجات می‌دهد و سبب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود و از طرف دیگر مسئولان فکری به حال این بیکاری ناشی از شیوع گسترده کرونا در کشور کنند.

کشور با جهش تولید از وضعیت بد معیشتی خارج می‌شود

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: کشور از وضعیت بد معیشتی تنها با جهش تولید خارج شده و به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند و تأکید بر این شعار نشان از دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در حل مشکلات اقتصادی مردم است.

ماموستا احمد شیخی با بیان اینکه تنها با تحقق شعار جهش تولید کشور از وضعیت بد معیشتی و اقتصادی به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند گفت: مسلمانان باید در تمام ابعاد اقتصادی به غرب وابسته نباشند و باید تمام تلاش خود را برای تقویت توان تولید داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با وجود این بیماری کرونا مشکلات معیشتی و اقتصادی گوناگونی برای مردم به بار آمده و امیدواریم هرچه سریعتر از وضعیت بد معیشتی خارج و شعار سال تحقق و زمینه‌های تحقق عملیاتی این شعار را فراهم کنیم گفت: باید سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان دولتی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اجرایی شود.

شیخی افزود: مقام معظم رهبری چند سال متوالی است که شعار سال را با محوریت اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند و تأکید ایشان بر دو مؤلفه اشتغال و تولید به این معناست که دغدغه اصلی اکنون باید حل مشکلات بیکاری و معیشتی مردم باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید توجه خود را در این زمینه بیشتر کنند که در جامعه نارضایتی مردم به علت مشکلات اقتصادی به وجود نیاید بیان کرد: امسال باید مسئولان همت جدی خود را صرف حل مشکلات بیکاری، رکود و رونق تولیدات داخلی کنند.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه تحقق این امر منوط به تلاش جدی همه اقشار مختلف مردم از جوانان، کارآفرینان و مدیران اجرایی کشور است افزود: نباید بگذاریم نظام جمهوری اسلامی به کشورهای خارجی وابسته و مجبور به واردات کالاهای آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه رونق صادرات با افزایش کیفیت تولیدات داخلی یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه است گفت: یکی از اهداف اساسی تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال در همه زمینه‌ها به‌ویژه در بُعد اقتصادی است، حمایت از تولیدات داخلی وابستگی به دنیای خارج را کاهش می‌دهد.

موانع پیش‌روی تولید تنها با تحقق شعار امسال محقق می‌شود

امام جمعه منطقه مرزی ازگله گفت: موانع پیش روی تولید تنها با تحقق شعار «جهش تولید» برطرف می‌شود.

ماموستا محمد براتی با اشاره به اینکه اقدامات و تلاش‌های مسئولان باید قوت بیشتری بگیرد و تداوم یابد گفت: برای رونق بازار جهش تولید باید موانع پیش‌روی این موضوع برداشته شود تا جهش در تولید رخ دهد.

وی با بیان اینکه توجه مردم به خرید تولیدات داخلی وظیفه مردم در تحقق شعار سال است بیان کرد: همه باید برای حرکت جهشی عزم خود را جزم کنند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف شود و در عرصه نظام بین‌الملل نیز موثر باشیم.

144 پروژه در استان کرمانشاه در راستای جهش تولید اجرا می‎شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سیاست‌های نظام بانکی باید در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید» باشدتولیدات کشاورزی استان کرمانشاه به 6 میلیون تن افزایش می‌یابد

 

براتی با اشاره به اینکه هر کشوری که تولید نداشته باشد قطار حرکت و جهش اقتصادی در آن متوقف می‌شود، عنوان کرد: تحقق شعار جهش تولید موجب می‌شود تا به کشورهای خارجی وابسته نباشیم و مسئولان لازم است هر جا که جلوی چرخه تولید گرفته شده و قوانین و تبصره‌های زائد را حذف کنند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر برخورد و جلوگیری از قاچاق کالا برای حمایت از تولید داخلی و جهش تولید تاکید فرموده‌اند و باید تلاش مسئولان در این رابطه مضاعف شود.

مبارزه با بیکاری در گروی حمایت از تولید داخلی

ماموستا یحیی شهبازی دبیر شورای روحانیت روانسر گفت: مبارزه با فقر و بیکاری نیازمند حمایت جدی دولت از تولیدات داخلی است.

دبیر شورای روحانیت روانسر افزود: خرید از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می‌برد یک امر کاملاً عقلانی است که مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید کرده‌اند که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

وی گفت: ما اکنون شاهد جولان کالاهای وارداتی در بازارهای داخلی هستیم، در حالی که کالاهای مشابه داخلی مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرد و کشور با مشکلاتی همچون بیکاری مواجه می‌شود.

دبیر شورای روحانیت روانسر افزود: جالب‌تر آنکه این روزها حتی بسیاری از تولیدات داخلی با نام و نشان کالاهای خارجی در بازار عرضه شده و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که تولید داخلی مایه مباهات است برای تولیدکننده و فروشنده داخلی جنس ایرانی مایه مباهات نیست.

‌وی عنوان کرد: حمایت از تولید داخلی و توجه به محصولات ایران لازم است و توجه به معیشت کارگران و تولیدکنندگان زمینه‌های لازم برای تولیدکالاهای ایرانی با کیفیت را فراهم می‌کند.

شهبازی بیان کرد: برای استقلال و مبارزه با فقر و بیکاری دولت وظیفه سنگین حمایت از تولید داخلی را بر عهده دارد که در نتیجه آن مردم با شناخت کافی از ویژگی‌های کالاها بهترین یاری‌دهندگان دولت خواهند بود تا کشور کمبود کالا نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بنده به شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده لبیک می‌گویم، گفت: باید به سمت تحقق جهش تولید حرکت کنیم و دولت با انجام طرح‌های زودبازده تولید را به سرانجام برساند و باید تولید را به سمت جهش و تقویت ببریم.

امام جمعه موقت روانسر اظهار کرد: باید در راستای حمایت از شعار امسال دولتمردان طوری عمل کنند که به هیچ‌وجه محتاج اجانب و کشورهای بیگانه نباشیم و یکپارچه متحد شویم تا تمامی جهان بدانند ایران خودکفا است.

وی گفت: خلاص کردن کشور از بروکراسی‌های دست‌وپاگیر باید در دستور کار دولت قرار گیرد و جهش تولید کلیدواژه اصلی برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

شهبازی با اشاره به اینکه در سال 99 توقع رهبر انقلاب از مسئولان این است که تا 10 برابر افزایش تولید داشته باشیم و با این اتفاق خیلی از مشکلات حل خواهد شد عنوان کرد: مسئولان بخش دولتی نیز همت بگمارند تا در کنار مردم و همراه آنان شاهد تحقق اهداف اقتصادی کشور باشیم.

استان کرمانشاه مشکلات اقتصادی متعددی همچون نرخ بالای بیکاری دارد که با تحقق شعار جهش تولید این مشکلات برطرف خواهد شد و علمای اهل سنت استان کرمانشاه نیز بر تحقق این شعار برای رفع مشکلات معیشتی مردم اصرار دارند.

انتهای پیام/833/ی

R41380/P1549/S6,68/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی تولید ملی حمایت از تولید داخلی وضعیت بد معیشتی مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه اقتصاد مقاومتی شعار جهش تولید تولیدات داخلی مشکلات معیشتی تحقق شعار سال علمای اهل سنت تحقق شعار معیشتی مردم شعار امسال امام جمعه حل مشکلات پیش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان