Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- تقریبا این احتمال که ایران به توافقی تازه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برسد، فردی که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بود، نزدیک به صفر است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت "میدل ایست ای" با اشاره به اینکه ترامپ درصدد گشایش رابطه با ایران است و از آن تحت عنوان "آرزوی او برای معجزه‌ای ایرانی" یاد کرده و می‌نویسد: "وضعیت او نزد افکار عمومی امریکا بد شده و نتایج نظرسنجی‌ها این موضوع را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش او برای پاسخگو کردن چین و عملکرد دولت‌اش در مدیریت بحران شیوع کرونا در امریکا و موضع‌گیری تندش در قبال معترضان به کشته شدن "جورج فلوید" یک شهروند سیاه پوست امریکایی توسط یک افسر پلیس باعث کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری امریکا شده است.

ترامپ با استفاده از شعارهای ملی‌گرایانه تلاش کرده تا محافظه‌کاران به خصوص سفیدپوستان را پشت سر خود جمع کند که اغلب از آنان تحت عنوان اکثریت خاموش یاد می شود‌. با این وجود، او تاکنون نتوانسته در این زمینه برای انتخاب مجدد موفق باشد. در نتیجه، او به دنبال معامله با ایران است.

ترامپ اخیرا در واکنش به تبادل زندانیان میان ایران و امریکا نوشت که این موضوع نشان می‌دهد ایران می‌تواند به توافق دیگر و بهتری با امریکا دست یابد‌. سوال اصلی این است که آیا ایران می‌تواند به ژست مصالحه‌جویانه او اعتماد کند؟ چه تضمینی وجود دارد که او پس از انتخاب شدن مجدد پس از انتخابات نوامبر توافق خود با تهران را زیرپا نگذارد و در عوض سیاست تغییر رژیم را در قبال ایران دنبال نکند؟

ترامپ در حالی خواستار معامله با مقام‌های ایرانی شده است که درک درستی از برجام نداشته است. او این موضوع را نادیده گرفت که تهران سرمایه سیاسی خود را در جریان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هزینه کرد و از غنی‌سازی اورانیوم ۹۷ درصدی چشم‌پوشی نمود و بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات ایران را پذیرفت.

ترامپ در مقابل، امریکا را از برجام خارج ساخت‌. علاوه بر این توهین آشکار، اکنون ترامپ خواستار تمدید قطعنامه شورای امنیت علیه ایران درباره ممنوعیت فروش تسلیحات به آن کشور شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و چین این خواست امریکا را رد کرده‌اند چرا که فاقد مبنای حقوقی و قانونی است.

این سایت در ادامه مدعی شده است: "ایران به دلیل آن که گمان می‌کند ترامپ دوباره انتخاب نخواهد شد پیشنهاد معامله او را رد کرده است. واقعیت آن است که پیروزی "جو بایدن" نیز نتیجه ایده‌الی برای ایران نخواهد داشت. به همین خاطر، ایران سیاست صبر را در پیش گرفته تا ببیند در ماه‌های آینده چه روی خواهد داد. فارغ از نتیجه انتخابات، ایران چرا باید به ترامپ اعتماد کند و پای میز مذاکره برای توافقی با ترامپ بنشیند؟ سه سال دیپلماسی او با کره شمالی بی‌نتیجه بود و نشان داد که وی حسن نیت و صداقت ندارد. ترامپ بارها نشان داده حاضر است واقعیت‌ها را نادیده گیرد. بعید به نظر می‌رسد با وجود شرایط فعلی در منطقه و الحاق احتمالی سرزمین‌های فلسطینی به اسرائیل و حمایت امریکا از این موضوع، ایران به این نتیحه برسد که توافق با امریکا به نفع‌اش خواهد بود‌. همچنین، طرح تحریم امریکا علیه سوریه نیز ایران را بیشتر به این نتیجه می‌رساند که مذاکره با امریکا سودی نخواهد داشت. همچنین، ایران درصدد انتقام‌گیری از امریکا به دلیل ترور ژنرال سلیمانی بود. رهبری ایران علاقه‌ای به مذاکره با ترامپ، عامل صدور فرمان ترور این ژنرال ایرانی ندارند. رهبران ایران عملگرا هستند اما در این مورد آنان به راحتی خیل عظیم جمعیت سوگواران برای تشییع پیکر ژنرال سلیمانی را از یاد نخواهند برد و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های شان تاثیرگذار است".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دونالد ترامپ مذاکره ایران و آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ

مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد، اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکرباز‌های جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین