Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر گفت: فعالیت غسل و تدفین اموات کرونایی در خرمشهر وضعیت تاسف‌باری دارد، غسل و تدفین  اموات کرونایی بدون توجه به رعایت الزامات بهداشتی و اخذ هزینه از شهروندان انجام می‌شود.

او افزود: مدیر و پیمانکار آرامستان خرمشهر مقصر این پیامد هستند، شهردار خرمشهر به عنوان بالاترین دستگاه اجرایی باید خسارت‌های لازم را اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر پیرو دستور اکید استاندار خوزستان نسبت به دلجویی از خانواده متوفایی که امر خاکسپاری عزیزشان به خودشان سپرده شده بود، افزود: با شهردار خرمشهر و عوامل دخیل در تدفین بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سپردن این امر به خانواده متوفیان کرونایی برخورد جدی خواهد شد.

بررسی ماجرای کفن و تدفین اموات کرونایی در خرمشهر

حیدری گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی، که در آن خانواده یک متوفی کرونایی اظهار کرده بودند، شهرداری خرمشهر علاوه بر دریافت هزینه کفن و دفن، این امر را بر عهده خانواده متوفی واگذار کرده؛ بررسی این  ماجرا از طریق شهردار خرمشهر انجام شد.

فیلم | در خرمشهر چه خبر است؟ | وضعیت دفن کرونایی‌ها

 او ادامه داد: شهردار خرمشهر، رسید هزینه‌های دریافت شده از خانواده متوفی کرونایی را به فرمانداری ارجاع داده است و باید ابعاد ماجرا نیز هر چه سریعتر توسط شهرداری روشن شود.

شهرداری بازماندگان را از هزینه کفن و دفن معاف کند

همچنین سید زین‌العابدین موسوی، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با حضور بر مزار متوفیان کرونایی شهرستان آبادان بر همدردی، همراهی و همیاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با بازماندگان فوت‌شدگان تاکید کرد و از شهرداری خواست خانواده متوفیان را از پرداخت هزینه کفن‌ودفن معاف کنند.

او ضمن  ابراز همدردی با این خانواده‌ها تصریح کرد: باید مراقب باشیم خانواده‌های این عزیزان تحت فشار مالی قرار نگیرند، دولت تمام تلاش خود را بکار بسته تا تمام هرینه‌های مبتلایان بستری را به عهده بگیرد و هزینه‌ای از این بابت دریافت نکنند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: مگر در طول یکماه چند نفر متوفی ناشی از ویروس کرونا داریم که باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به شهرداری شود. دولت هزینه مبتلایان را کلا تقبل می‌کند، شهرداری هم از دریافت هزینه انگشت‌شمار متوفیان باید بگذرد و خانوده‌ها را معاف کند.

ماجرای اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر

همچنین حسین کاید خورده، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هم گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر به اطلاع می‌رساند که بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت، بیمار باید در زمان بدو ورود دارای دفترچه بیمه باشد و افرادی که دفترچه بیمه ندارند، توسط کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان به آنان معرفی‌نامه‌ای برای صدور دفترچه بیمه برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت داده می‌شود.

او افزود: بیمار مذکور در زمان مراجعه (۱۹خردادماه) به بیمارستان بیمه نداشته و همانگونه که اشاره شد در روز بعد (۲۰خرداد) به دفاتر پیشخوان دولت برای صدور دفترچه درمانی ارجاع داده می شود که متاسفانه به دلیل قطعی سیستم دفتر پیشخوان، دفترچه بیمه برای او با تأخیر صادر شد (۲۴خردادماه) و دفترچه او در روزی که بیمار فوت شده (۲۵خرداد) به بیمارستان ارائه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: به همین دلیل هزینه بستری فقط برای دو روز بصورت بیمه‌ای لحاظ و بقیه روزهای بستری به استناد دستورالعمل وزارتی به صورت آزاد محاسبه شده است.

کد خبر 523546 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خوزستان خانواده متوفی فرماندار ویژه شهردار خرمشهر دفترچه بیمه هزینه کفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری

بارش‌های شدید جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

به گزارش فارس، شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیرو‌های امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیرو‌های امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر