Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران قطعنامه شورای حکام آژانس را برای ایران غیر قابل قبول دانست و گفت: سه کشور اروپایی گرفتار دامی شدند که صهیونیست‌ها و آمریکا برایشان پهن کردند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در واکنش به قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تصویب رسید، در گفت‌وگویی عنوان کرد:آنچه مسلم است اقدامی است که شورای حکام انجام داده و برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست، چون ایران بالاترین و شفاف‌ترین همکاری را در چارچوب پادمان با شورای حکام و آژانس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای جمهوی اسلامی ایران قابل قبول نیست بعد از این همه همکاری مجددا به بهانه‌های واهی و براساس ادعاهای پوچ و بی مبنا که اطلاعات غیررسمی، غلط و ناقصی است، بخواهند ایران را مجددا تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

اگر درباره توان دفاعی کشور مذاکره می‌کردند چه می‌شد؟ کمالوندی: آژانس به اطلاعات بی مبنا و غیرموثق استناد نکند

موسوی گفت: خودشان می‌دانند جمهوی اسلامی ایران کشور، دولت و ملتی نیست که تحت فشار و زیاده‌خواهی بخواهد تن به کاری بدهد. مبنای همکاری و چارچوب‌های همکاری ما مشخص است و این قطعنامه برای ایران غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، رفتار دوگانه و عجیب  و غریب اروپایی و به ویژه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه است، با اینکه در برجام هستند و شرایط را می‌دانند و گذشته این پرونده در دست آنهاست، ولی متاسفانه وارد یک بازی غیرسازنده و خطرناکی شدند.

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم گرفتار دامی شدند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زیر پای آنها پهن کردند و به ملت ما نشان دادند که کشورهای ناتوانی هستند در عین اینکه روز به روز غیرقابل اعتماد بودنشان را به ملت ما نشان می‌دهند.

وی گفت: به کشورهای اروپایی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار دادیم که این روندی که در پیش گرفتند و این قطعنامه را علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ما صادر و تقاضایی که مطرح کردند غیرقابل قبول است و حتما عواقبی خواهد داشت که عواقب آن متوجه کسانی است که این قطعنامه را بنیانگذاری کردند.

به گزارش فارس، شورای حکام آژانس امروز قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) را به تصویب رساند. ۲۵ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند، هفت کشور رای ممتنع، روسیه  و چین رای منفی دادند و پاراگوئه نیز غایب بود.

در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان.پی.تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

سید عباس موسوی شب گذشته نیز در اظهاراتی در واکنش به این قطعنامه گفته بود: این قطعنامه یک زیاده خواهی آشکار و طلبکاری سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی است و جمهوری اسلامی ایران زیاده طلبی را از جانب هیچ کشور و سازمانی نمی پذیرد. 

وی تاکید کرد: مسئولیت تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بر عهده بانیان این قطعنامه است و این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم برجام آلمان چین آمریکا ایران انگلیس آژانس بین المللی انرژی اتمی سید عباس موسوی روسیه جمهوری اسلامی ایران شورای حکام آژانس سه کشور اروپایی قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6093695

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!