Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@02:00:30 GMT

اخبار مشروح ۱۳ شنبه، ۳۱ خرداد ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۰۳۱۶

‍‍‍‍‍‍

تعیین بازه ی زمانی نیمه نخست شهریور، برای آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام جزئیات وضع مالیات بر خانه های خالی، نبود تفاوتی بین آپارتمان‌ های کوچکتر یا بزرگتر از ۱۵۰ متر، و سنددار یا قولنامه‌ای، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعطیلی مدارس در روز‌های پنجشنبه حذف و به آموزش و پرورش اجازه داده شد از اول تا ۱۵ شهریور به تناسب استان‌ها فعالیت آموزشی را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح الزام استفاده از ماسک در برخی محل‌ها یکی دیگر از تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود که به گفته آقای روحانی تا یکی، دو هفته آینده تصویب و ابلاغ می‌شود.

*نگاه آماری به افزایش فوتی‌های کرونا   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *اعمال مالیات برای خانه‌های خالی سنددار یا قولنامه‌ای با هر متراژ.
معاون سازمان مالیاتی با تشریح جزئیات مالیات خانه‌های خالی گفت: در مالیات بر خانه‌های خالی، تفاوتی بین آپارتمان‌های کوچکتر یا بزرگتر از ۱۵۰ متر و سنددار یا قولنامه‌ای وجود ندارد. علیزاده افزود: مالیات بر خانه‌های خالی، هیچ ارتباطی به مالیات بر اجاره ندارد، و از هر خانه خالی از سکنه، با هر متراژ، که بیش از یک سال خالی بماند، مالیات دریافت خواهد شد. معاون سازمان مالیاتی تصریح کرد: خانه خالی، سال اول معاف از این مالیات است، اما در سال دوم، باید پنجاه درصدء «ارزش اجاره ملک» را، بعنوان مالیات پرداخت کند. در سال سوم، صد درصد ارزش اجاره ملک به عنوان مالیات دریافت می‌شود و در سال چهارم و بعد از آن یک و نیم برابر رقم ارزش اجاره ملک را باید به عنوان مالیات پرداخت کند.

*پلیس بین الملل نیروی انتظامی پیگیر ماجرای منجر به مرگ غلامرضا منصوری. رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: اگر رومانی موافقت کند بسرعت یک تیم ورزیده برای بررسی دقیق موضوع اعزام می‌کنیم. سرتیپ شیرزاد گفت براساس مقررات بین المللی مراقبت از جان این متهم به عهده پلیس رومانی بوده است وباید پاسخگو باشند

* ماجرای غلامرضا منصوری، از متهم شدن در دادگاه تا ماجرای منجر به مرگ   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *آمریکا در التهاب   همزمان با سالگرد آزادی برده‌ها در آمریکا، تظاهرات ضد تبعیض و بی‌عدالتی در بیست و پنجمین روز، گسترده‌تر از روز‌های قبل برگزار شد.

تظاهراتی که از ۲۵ روز پیش به بهانه خشونت پلیس علیه سیاهپوستان شروع شده در سالروز آزادی برده‌ها باشکوه‌تر از روز‌های قبل برگزار شد.

در اوکلند هم هزاران معترض و خواسته‌ای جدید از معترضان: پلیس مدارس لازم نداریم.

در ده‌ها شهر بزرگ و کوچک دیگر هم، تظاهرات برگزار شد. از واشنگتن و نیویورک تا ریچموند و پورتلند؛ دوباره پلیس و نظامیان و دوباره خشونت علیه معترضان.   *مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: ویروس کووید-۱۹ به سرعت در جهان در حال شیوع است. با وجود گذشت چند ماه از آغاز شیوع این بیماری جدید و ناشناخته در سرتاسر جهان، «تدروس آدهانوم» گفت: اگرچه بسیاری از افراد از ماندن در خانه خسته شده‌اند و کشور‌ها بازگشایی جوامع و اقتصاد خود را خواهانند، اما «جهان در مرحله‌ای جدید و خطرناک قرار دارد، و این ویروس همچنان مرگبار است.
آدهانوم از تمام کشور‌ها خواست «میزان بالایی از احتیاط را به کار گیرند و به حفظ فاصله (اجتماعی) ادامه دهند. براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، پنجشنبه ۱۵۰ هزار نفر بر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شد و این رقم از زمان شیوع ویروس، رکورد محسوب می‌شود.

*شمار مبتلایان به کرونا ویروس در جهان به حدود هشت میلیون و ۷۶۰ هزار نفر رسیده که از این رقم، بیش از سه میلیون در آمریکا و برزیل است. آمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر و آمار جان باختگان به بیش از صدو بیست و یک هزار نفر رسیده است. بیست و سه یعنی حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا، شاهد روند فزاینده شیوع کرونا بوده اند. تنها در روز جمعه در ایالت فلوریدا، نزدیک به چهار هزار مورد ابتلای جدید گزارش شد.

اکنون افراد جوان‌تر بیمار می‌شوند. زمانی که ما در مراحل آغازین شیوع کرونا بودیم، میانگین سنی مبتلایان بین ۶۰ تا ۷۰ سال بود، اما کم کم سن افراد مبتلا کمتر شد و به ۵۰ الی ۶۰ سال رسید. در دو هفته اخیر، میانگین سنی افرادی که تست کرونایشان در این ایالت مثبت بود، به ۳۷ سال رسید.
*وزارت بهداشت برزیل هم اعلام کرد: مجموع مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به حدود یک میلیون و چهار صد هزار نفر نزدیک شده و بیش از ۴۹ هزار نفر هم جان باخته اند. اگرچه بسیاری از کارشناسان، آمار‌های واقعی مبتلایان را بیشتر از سه میلیون نفر می‌دانند. شیوع گسترده کرونا در برزیل درحالی است که وزارت بهداشت این کشور از ۲۶ اردیبهشت و با استعفای«نلسون تیچ»، بدون وزیر است.

*در مکزیک نیز آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به بیش از ۲۰ هزار نفر رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند روز به روز در حال افزایش است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور شناسایی شدند که یک رکورد محسوب می‌شود. هم اکنون تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند بیش از ۳۹۶ هزار شده و حدود سیزده هزار نفر هم جان باخته اند.

*کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد: ۲۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در چین ثبت شده که ۲۲ مورد آن در پکن است.

*در این حال اگر چه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ترکیه کاهش یافته، اما وزارت کشور جریمه خودداری از استفاده از ماسک را در سراسر استان‌های این کشور ۹۰۰ لیره ترک (بیش از دو میلیون ۵۰۰ هزار تومان) تعیین کرد. استفاده از ماسک در ۴۸ استان ترکیه در همه اماکن و در ۳۳ استان در مکان‌های شلوغ مانند مراکز خرید، فروشگاه ها، رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها اجباری اعلام شده است.
*سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، از برنامه ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان امسال خبر داد.
آقای مدرس خیابانی با بیان این که روند تولید دو خودروساز کشور به روز‌های اوج برگشته، گفت: تولید خودرو، در دو ماه منتهی به خرداد امسال، درمقایسه با مدت مشابه پارسال، هجده درصد افزایش یافته.   سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: برای افزایش عرضه، خودرو سازان، هم اکنون به شدت روی تأمین مواد اولیه، متمرکز شده اند. مدرس خیابانی همچنین، با اشاره به روند روبه رشد صادرات قطعات خودرو افزود: خودروسازان با کمک شرکت‌های دانش بنیان، مراکز دانشگاهی و حتی صنایع، در حوزه کیفیت خودرو هم فعال هستند.

*سالگرد شهادت چمران کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: اخبار ، مشروح ، عناوین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین خانه های خالی هزار نفر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس