Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:10:45 GMT

رهبران نژادپرست، خطرناک‌ترین‌های تاریخ

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۰۳۳۶

رهبران نژادپرست، خطرناک‌ترین‌های تاریخ

نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا در گزارش روز شنبه به موضوع نژادپرستی پرداخت و نوشت: می‌توان گفت که نژادپرستی زائیده «ترس انسان» است؛ ترس از تفاوت؛ پذیرش اینکه در جهان پیرامون ما افرادی با نژادهای مختلف زندگی می‌کنند، از سوی ذهن نژادپرست امری دشوار و گاهی ناممکن است؛ افکار انسان‌های نژادپرست با احساس خطر همیشگی از حفظ امنیت و بقای حیات خود، از انسانی حقیقی، شخصیتی جعلی ساخته که خود را بالاتر از همه می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچه مسلم است این که فرد نژادپرست به خلق جهانی «غیرواقعی» با اصول و قواعد شخصی می‌پردازد؛ جهانی که تنها خود فرد را به عنوان صاحب حق قطعی به رسمیت شناخته و حق حیات را از هر کس دیگری سلب می‌کند؛ با نگاهی دقیق‌تر به شخصیت این افراد در می‌یابیم که اگر نژادپرستی را نوعی اختلال پارانوئید بدانیم، اغراق نکرده‌ایم؛ همانطور که در این نوع اختلال، فرد دچار شخصیتی بدگمان، بی اعتماد و شکاک است، افکار نژادپرستانه نیز مبتنی بر سوء‌ظن‌هایی نسبت به جهان پیرامون است که نه تنها هیچ منشا خارجی نداشته بلکه زائیده توهم این افراد است.

به بیان ساده‌تر، تنها انسان ارزشمند این جهان خیالی خود فرد بوده و هر کسی غیر از او به منزله دشمن تلقی می‌شود؛ دشمنی که فرد نژادپرست، با بکارگیری هزار تاکتیک متفاوت، از تحقیر و توهین گرفته تا نابودی مطلق ارزش‌ها به مبارزه با آن پرداخته تا سرانجام بر این جهان فرضی دلخواه مسلط شود.     

در ادامه این گزارش آمده است: همین ویژگی‌های پیچیده است که در صورت رسیدن به قدرت از افراد نژادپرست، شخصیت‌هایی خطرناک می‌سازد؛ رهبرانی که متاسفانه تاریخ نمونه‌هایی از آن را به ما نشان داده است و در مورد آخر می‌توان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد؛ ساخت دیوار در محدوده مرز آمریکا با مکزیک، حمایت از خشونت‌های آشکار و زیاده خواهی‌های پلیس،  کشیدن حصار اطراف کاخ سفید و تهدید به مقابله نظامی با معترضان همه و همه از اقدامات عجیبی است که جهان تاکنون کمتر شاهد آن بوده است و نمی‌تواند برآیند هیچ اختلالی مگر «ذهنی نژادپرست» باشد.

برچسب‌ها تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!

دادگاهی در فلوریدا محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده نگه داشتن «غیرقانونی» اسناد محرمانه دولتی را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت!

به گزارش مشرق، آیلین کَنان، قاضی دادگاه ایالتی فلوریدا اعلام کرد که محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده تخلفات مرتبط با نگه داشتن غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی‌شده در ملک شخصی‌اش پس از ترک کاخ سفید، تا مدتی نامعلوم به تعویق خواهد افتاد.

به گفته کنان، دادگاه ترامپ در تاریخ مقرر (۲۰ مه) برگزار نخواهد شد. با این حال، او تاریخ جدیدی را برای این پرونده معین نکرد و به ابهامات درباره محاکمه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیش از انتخابات ماه نوامبر، دامن زد.

ترامپ در پرونده نگه داشتن غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی پس از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ و به‌دنبال شکست در انتخابات ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با چندین فقره اتهام روبه‌رو و هرچند به ممانعت از دسترسی اف‌بی‌آی به اسناد مذکور متهم شده اما با رد هرگونه تخلف، اظهار بی‌گناهی کرده است.

به نوشته رویترز، هم دادستانی و هم وکلای ترامپ تایید کرده‌اند که محاکمه ماه مه احتمالا باید به زمانی دیگر موکول شود زیرا همچنان مسائل حل‌نشده‌ای در پرونده وجود دارد و علاوه بر این، ترامپ هم‌اکنون در نیویورک در دادگاه مرتبط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن حضور دارد.

قاضی کنان که ترامپ در سال ۲۰۲۰ او را منصوب کرد، زمان دادرسی پیش از محاکمه را ۲۲ جولای اعلام کرده است. به ادعای وی، تعیین زمان جدید محاکمه باتوجه به ابهامات، «بی‌تدبیری» است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟