Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در پنجاه و هفتمین نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از تمامی رسانه های استان خواهانیم مردم را برای کمک و همیاری مسئولان در کنترل و پیشگیری کرونا تشویق کنند .

وی افزود: همه مردم باید همچون مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی، در مرحله دوم فاصله گذاری هوشمند در رعایت پروتکل های بهداشتی بکوشند و تلاش مردم، مسئولان باید در جهت کنترل و ساماندهی این بیماری و جلوگیری از ورود استان به پیک این بیماری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در وضعیت خطرناک قرار دارد و هنوز مرحله پیک بیماری کرونا را تجربه نکرده است که در صورت بی توجهی افراد و حضور در تجمعات شاهد صدمات جبران ناپذیری خواهیم بود.

کلانتری ابراز داشت: این روزها باید با کرونا زندگی کنیم چون هنوز دارو و درمان آن مشخص نشده است و تنها راه کم هزینه و بی هزینه برای مقابله با آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی عنوان کرد: هم اینک برپایی چادر در پارک ها، تفرجگاه های استان و آبشار یاسوج ممنوع است زیرا که سلامت مردم استان تعارف بردار نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به عادی شدن وضعیت کرونا برای مردم در استان اشاره کرد و گفت: افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند.

پرویز یزدان پناه افزود:  تعداد فوتی های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته و ظرف یک هفته اخیر سه نفر بر تعداد فوتی های کرونایی استان افزوده شده است.

وی ابراز داشت: مجموع فوتی های این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲نفر، افراد بهبود یافته ۷۸۷، افراد بد حال ۴ بیمار، قرنطینه ۳۲۶ نفر، بیمار بستری ۲۶ نفر است.

یزدان پناه تصریح کرد: وضعیت چهار شهرستان استان زرد و در این روز ها تعداد بیماران کرونایی در گچساران از کهگیلویه پیشی گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افزون بر ۱۴ هزار تست کرونا از افرود مشکوک مبتلا به این بیماری در مراکز بهداشت و درمانی استان گرفته شده است.

وی بیان کرد: تعداد کل موارد مثبت کرونایی استان به یک هزار و ۲۳۴ نفر رسیده و تعداد بیماران با شیب صعودی در حال افزایش است.

یزدان پناه تاکید کرد: درصد میزان مرگ و میر کرونا در کشور ۱۱.۲ درصد و در این استان ۱.۷ درصد و میانگین سنی افراد مبتلا به این بیماری ۳۷ سال است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکل اصلی استان در خصوص گسترش کرونا برپایی مراسمات ترحیم، تشییع، تدفین و عروسی هاست و پس از آن مطب ها و کلینیک ها و تالارها بیشترین نقش را در این زمینه دارند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس نظر کارشناسان ظرف هفته آینده، موج شدید کرونا این استان را در بر می گیرد.

احد جمالی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ضروری است و باید در مطب ها، کلینیک ها این اصول رعایت شود و با افراد خاطی در این خصوص برخورد می شود.

شیب صعودی کرونا در بیشتر نقاط کشور و به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد در حال پیشروی است و روز به روز بر تعداد فوتی های ناشی از این ویروس جهانی افزوده می شود.




 

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد