Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در کارگروه مراقبت و درمان این بیماری افزود: پیش‌بینی در زمینه کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در فصل گرما درست نبود و در دو هفته اخیر آمار ابتلای بیماران سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به طور چشمگیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌های مدون طولانی مدت برای مدیریت درمان بیماری کرونا صورت گیرد تا بتوان با کمترین آسیب از این بحران عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ساختمان داخلی بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد با ظرفیت ۱۵۰ تخت بستری برای درمان بیماران کرونایی فعال شده است و بیمارستان قائم (عج) این شهر نیز مکلف شده است ۲۴ تخت بستری و هشت تخت مراقبت‌های ویژه را برای پشتیبانی بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهد.
وی افزود: در حال حاضر حداکثر ظرفیت تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۰۰ تا  ۷۰۰ فقره در روز است که باید این میزان در مدت زمان کوتاه به یک هزار فقره در روز و در آینده به دو هزار آزمایش در روز افزایش یابد.
دکتر انجیدنی انجام سی.تی.اسکن برای بیماران را از دیگر راهکارهای تشخیصی بیماری کووید ۱۹ ذکر کرد و ادامه داد: براین اساس باید زیر ساخت‌های لازم در زمینه تسهیل در ارائه خدمات فراهم شود و همچنین برای جلوگیری از انجام سی.تی.اسکن های غیر ضروری دستورالعمل‌های مورد نظر تدوین گردد.

بیمارستان امام رضا دوباره به درمان کرونا اختصاص یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مراکز درمانی، تمرکز پذیرش در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافت.
 دکتر شاپور بدیعی افزود: تا پیش از این قرار بود که اورژانس عدالتیان از زیر بار بیماران مبتلا به کرونا خارج شود اما با توجه به افزایش موارد ابتلا و جلوگیری از ایجاد دغدغه بین هموطنان، در شرایط فعلی مقرر شد بیمارستان امام رضا (ع) پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در اولویت قرار دهد و در بیمارستان قائم (عج) نیز تمرکز بر ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس دو مرکز درمانی اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برنامه ریزی های مناسب به بیماران کرونایی و غیر کرونایی اختصاص یافت تا هیچ یک از گروه ها دچار خلل در روند درمان نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دیگر مراکز درمانی نیز ۵۰ درصد از ظرفیت خود را به بیماران غیر کرونایی اختصاص داده و باقی ظرفیت را برای استفاده در شرایط ضروری خالی نگه خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان شریعتی مشهد همچنان مرکز ارجاع بیماران کرونایی خواهد بود افزود: امیدواریم با همکاری مردم به زودی بیماران کرونایی بستری در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش یابد.
دکتر بدیعی مهمترین نکته در پیشگیری از بیماری کرونا را شامل حفظ بهداشت‌فردی، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد.

حدود ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

هم اکنون ۶۰ بیمارستان در استان خراسان رضوی در بخش خصوصی و دولتی فعالیت دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۳۹۲ تن را در کشورمان گرفته است.  
همچنین تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۶۰۹  هزار و ۸۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۵۶  هزار و ۹۶۸ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.
چهار میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۳ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۸۲ بیمار کرونا و ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان امام رضا بیماران کرونایی اختصاص یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد