Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:43:23 GMT

«ستاد بازسازی اقتصاد صنایع دستی» در نصف جهان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۰۶۳۰

«ستاد بازسازی اقتصاد صنایع دستی» در نصف جهان تشکیل شود

ستار کیان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر ظرفیت‌های غنی صنایع دستی به ویژه در اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خانواده بزرگی اعم از زنان بی سرپرست، کمیته امداد، بهزیستی در این صنعت مشغولند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم صنایع دستی با هنرمندان تصریح کرد: اتفاق‌های سال گذشته و به ویژه شیوع کرونا مشکلات عدیده ای هم در تولید و هم بازاریابی و فروش این محصولات داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان تأثیر شیوع کرونا را همه گیری جهانی دانست و افزود: برای عبور از شرایط موجود به بسته‌های حمایتی توسط دولت نیاز است که این حمایت باید به صورت هوشمند و مؤثر ارائه شود.

ارائه بسته‌های هوشمند حمایتی توسط دولت

وی با بازتعریف حمایت‌های دولتی از این صنعت در شرایط موجود گفت: با توجه به تنوع خسارت در صنایع دستی لازم است دولت با ارائه بسته‌های هوشمند و متناسب با هر رشته صنایع دستی حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

کیان پور به فرصت سوزی ایام عید نوروز در فروش محصولات صنایع دستی با شیوع کرونا اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: لازم است تیم‌های کارشناسی حرفه ای سطح خسارت به این صنعت را ارزیابی کرده و متناسب با میزان خسارت بسته‌های مختلفی برای اقشار مختلف در نظر بگیرد.

بازتعریف صنایع دستی و نیازسنجی در بازارهای هدف

وی نقش فعالان صنایع دستی را ویژه و مهم دانست و تصریح کرد: کرونا و بیماری‌ها و بحران‌های آینده زنگ خطری است تا با بازتعریف در تولید، تبلیغات و فروش صنایع دستی تجدید نظر کرد و بتوان بازار هدف را با مطالعه و نیازسنجی انتخاب نمود.

دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان با پیشنهاد ایجاد «ستاد بازسازی اقتصاد صنایع دستی» گفت: لازم است در یک هم افزایی و همدلی با فعالان صنایع دستی، خرد جمعی شکل بگیرد و با تأسیس «صندوق حمایتی» که حمایت دولت را هم می‌طلبد برای عبور از بحران کنونی و آینده چاره اندیشی کرد.

تاکید بر کلیدواژه «صنایع دستی برای زندگی»

وی بر حمایت مردم از همدیگر در شرایط کنونی تاکید ورزید و افزود: برای نیل به شعار سال لازم است شهروندان با خرید صنایع دستی آن را بخشی از زندگی معمول خود و نه به عنوان کالای لوکس در نظر بگیرند و «صنایع دستی برای زندگی» می‌تواند موجب رونق این صنعت شود.

کد خبر 4938809

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام آتش سوزی صنایع دستی خطبه های نماز جمعه یاسوج استانداری سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم