Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه وضعیت استان‌های همجوار همدان ما را موظف می‌کند با توجه به بازگشایی‌های صورت گرفته، نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت جدی رعایت کنیم، گفت: اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری مجالس عروسی و بیان اینکه مردم باید مراقب باشند با بی توجهی به طرح فاصله گذاری فیزیکی، مراسم عروسی به مراسم عزا تبدیل نشود، گفت: دستگاه‌های متولی نظارت جدی‌تر و پیگیری بیشتری بر رعایت پروتکل‌ها و موارد خاص همچون فعالیت تالارها داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید بتوانیم ضمن رعایت نکات بهداشتی، با شرایط کرونایی زندگی کنیم، گفت: وضعیت استان همدان در مجموع در خصوص شیوع کرونا زرد است و فامنین و کبودرآهنگ نسبت به هفته گذشته، به سوی بهبودی پیش رفته‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه از مردم استان همدان درخواست داریم، با صبر و شکیبایی، نهایت همکاری را با مراجع مرتبط داشته باشند؛ گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید موردتوجه باشد.

کد خبر 4953474

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار همدان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام آتش سوزی صنایع دستی خطبه های نماز جمعه یاسوج استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است