Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:36:43 GMT

۳ شیوه برگزاری امتحان مجازی در واحد «علوم و تحقیقات»

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۰۶۹۷

۳ شیوه برگزاری امتحان مجازی در واحد «علوم و تحقیقات»

به گزارش خبرنگار مهر، براساس دستورالعمل جدید واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، امتحانات در این واحد به صورت غیر حضوری برگزار می شود و در صورت عدم شرکت دانشجویان وضعیت درس در کارنامه آن ها، غیبت موجه درج خواهد شد اما برای دانشجویان رشته های پزشکی غیبت برای آنها غیرموجه خواهد بود.

برگزاری امتحان غیرحضوری به سه روش

براساس این دستورالعمل، دانشجویان می توانند از هر مکانی در زمان امتحان هر درس وارد پروفایل آموزشی خود شده و برای شرکت در امتحانات دروس ماخوذه در ترم ۹۸-۲ به یکی از صورتهای تشریحی، تستی و یا شفاهی با توجه به طراحی سوال که از طرف مدرس مربوطه تعیین می شود، در امتحان هر درس شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نوع برگزاری امتحانات پایان ترم، همراه داشتن تلفن همراه جهت تصویر برداری از پاسخنامه امتحان تشریحی و سپس آپلود آن در پروفایل آموزشی، قبل از اتمام وقت امتحان هر درس در قسمت مربوطه الزامی است.

نمره نهایی امتحانات «ترکیبی» است

دانشجویان باید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع امتحان هر درس، وارد پروفایل آموزشی خود شده و در جلسه حضور بهم رسانند. همچنین نمره امتحانات غیر حضوری (تشریحی، تستی، شفاهی) بخشی از نمره نهایی دانشجویان  است که به تشخیص مدرس با احتساب موارد دیگر آموزشی همچون تکالیف، میان ترم و ... نمره نهایی بدست خواهد آمد.

نحوه برگزاری امتحان تشریحی/پاسخ به سوالات در برگه A۴

۱. در جلسه امتحان تشریحی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود سوالات امتحان را از بخش مربوطه مشاهده یا دانلود کرده و سپس پاسخ سوالات را بر روی برگه A۴ به صورت کاملاً خوانا و دستنویس، بنویسند.

نکته: پاسخ هر سوال، از پاسخ سوالهای دیگر کاملا تفکیک شود.

۲. دانشجویان پس از نگارش پاسخ، از متون نوشته شده تصویر برداری و در قسمت مربوطه در پروفایل آموزشی خود بارگذاری می کنند.

تذکر: حداکثر تعداد صفحات قابل بارگذاری، ۴ برگه A۴ برای هر درس است؛ رعایت تناسب نوشتاری متناظر با تعداد سوالات بر عهده دانشجویان است.

تذکر: از خودکار آبی یا مشکی جهت پاسخگویی به سوالات استفاده شود تا پس از بارگذاری، تصویر پاسخنامه از خوانایی لازم برخوردار باشد

۳. دانشجویان در مدت زمان مقرر امتحان به سوالات پاسخ داده و پاسخنامه خود را بارگذاری نمایند در غیر این صورت پس از اتمام زمان امتحان، به هیچ عنوان امکان بارگذاری پاسخنامه وجود نخواهدداشت .

نکته: به منظور کمک به دانشجویان، امکان بارگذاری پاسخنامه حداکثر تا ۱۵ دقیقه پس از اتمام زمان مقرر امتحان میسر است که توسط استاد درس تعیین شده است.

۴. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان تشریحی، بارگذاری تصویر پاسخنامه در پروفایل آموزشی خود است.

نحوه برگزاری امتحان تستی/در امتحانات تستی نمره منفی لحاظ نمیشود

۱. در جلسه امتحان تستی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه امتحان، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود به سوالات امتحان در بخش مربوطه وارد شده و سپس جواب سوالات را یک به یک پاسخ داده و ذخیره کنند.

نکته: در امتحان تستی نمره منفی در نظر گرفته نخواهد شد.

۲. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان تستی، پاسخ به سوالات و ذخیره آن در پروفایل آموزشی خود است.

نحوه برگزاری امتحان شفاهی آنلاین/انتشار لیست دروس در سایت واحد

۱. در جلسه امتحان شفاهی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه امتحان، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود به سوالات امتحانی مطرح شده از طرف مدرس درس بصورت بر خط (آنلاین) جواب دهند.

تذکر: برای شرکت در امتحان شفاهی بر خط دانشجویان باید وارد بخش کلاس مجازی در پروفایل آموزشی خود شوند.

تذکر: دانشجویانی که امتحان شفاهی دارند از نصب نرم افزارهای لازم اطمینان حاصل کنند. برای دریافت و اطلاع از نرم افزارهای لازم می تواند در سایت واحد علوم و تحقیقات به قسمت «آموزش مجازی راهنمای حضور در کلاسهای مجازی» و «آموزش جامع و گام به گام نحوه ورود به کلاسهای آنلاین» مراجعه کنند.

تذکر: لیست دروسی که امتحان پایان ترم آنها به صورت شفاهی خواهد بود در سایت واحد قرار داده شده است. لازم است دانشجویان با مراجعه به این بخش قبل از آغاز امتحانات از شفاهی بودن امتحان خود اطمینان حاصل کنند.

۲. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان شفاهی برخط پاسخ به سوالات مطروحه از طرف استاد درس است.

زمان برگزاری امتحانات در دانشکده های علوم و تحقیقات

امتحانات در دانشکده های ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، حقوق، الهیات و علوم سیاسی، منابع طبیعی و محیط زیست و علوم فناوری های پزشکی واحد علوم و تحقیقات از ۲ تیرماه آغاز می شود و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

همچنین امتحانات دانشکده مدیریت و اقتصاد در بازه زمانی ۳ تیرماه تا ۲۷ تیرماه و امتحانات دانشکده های فنی و مهندسی، مکانیک، برق و کامپیوتر، عمران، معماری و هنر، نفت و مهندسی شیمی و علوم کشاورزی و صنایع غذایی ۵ تیرماه تا ۲۶ تیرماه برگزار می شود.

کد خبر 4953417 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی امتحانات پایان ترم ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه ها آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش وزارت بهداشت برگزاری امتحان جلسه امتحان علوم و تحقیقات امتحان شفاهی غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!