Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو هیئت رئیسه «شورای انتقالی جنوب» در یمن اعلام کرد که نیروهای این شورا آخرین اردوگاه نیروهای «دولت مستعفی» یمن را در شهر «حدیبو» تحت کنترل درآوردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه «روسیا الیوم»، «سالم ثابت العولقی» عضو هیئت رئیسه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب- تحت حمایت امارات) در توئیتی اعلام کرده که نیروهای شورای انتقالی آخرین موضع نظامی دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) در شهر «حدیبو» مرکز استان «سقطری» را تحت کنترل درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در توئیت یادشده آمده است که نیروهای شورای انتقالی اردوگاه نیروهای ویژه را تحت کنترل درآوردند و تمام تجهیزات موجود در آن را مصادره کردند. در ادامه توئیت آمده است: «نیروهای جنوب، عفو عمومی و آغاز خودمختاری استان سقطری را اعلام کردند».
از سویی دیگر، خبرنگار روسیا الیوم نیز در ارتباط با درگیری‌های شب گذشته نیروهای دولت مستعفی با شورای انتقالی در استان «ابین» (جنوب یمن) گزارش داد، نوعی فضای آرام پس از درگیری‌ها در منطقه حکم فرما شده است که به مثابه آتش زیر خاکستر است.
پیشتر، وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، به نقل از منبعی «دولتی» گزارش داده بود که نیروهای شورای انتقالی، پس از عقب‌نشینی عناصر عربستان سعودی، منطقه حدیبو در یمن را به محاصره خود درآورند و آماده حمله به آن هستند.

درگیری‌های خونین مزدوران متجاوز در جزیره سقطری
در حالی که ابوظبی تلاش می‌کند بر حدیب پایتخت اداری تسلط یابد و غرب این شهر را به طور کامل در اختیار گرفته است درگیری‌های مزدوران سعودی و اماراتی از سر گرفته شد.
به گزارش تلویزیون المسیره، بار دیگر درگیری‌های خونین مزدوران متجاوز در جزیره سقطری از سر گرفته شده است.
در حالی که ابوظبی تلاش می‌کند بر حدیب پایتخت اداری تسلط یابد و غرب این شهر را به طور کامل در اختیار گرفته و اداره امنیتی را در آن مستقر کرده است درگیری‌های مزدوران سعودی و اماراتی از سر گرفته شد. مزدوران وابسته به ریاض نیز می‌گویند: چند ساعت قبل از آغاز عملیات نظامی که از سوی امارات حمایت می‌شود ارتش سعودی نیرو‌های خود را به طور کامل از این مناطق خارج کرده بود.
یاسر المهلل خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: ظاهرا کشور‌های متجاوز متعهد شده اند کشور یمن را در آتش درگیری‌های بلند مدت وارد کنند و هیچگاه در طول و عرض جغرافیای یمن، این کشور را از آتش درگیری‌ها خارج نکنند.
مزدوران سعودی همچنین در مناطقی که نتوانستند از نظر نظامی مسلط شوند با کشتار مردم و محاصره این مناطق به مردم آسیب می‌رسانند. این در حالی است که در مناطق و شهر‌هایی که اشغال کرده اند مافیای کشتار و چپاول مسلط است که بین مسئولان محلی درگیری‌های خونینی ایجاد می‌کنند که هیچ حد و حصری هم ندارد. سقطری بار دیگر به میدانی برای درگیری نیابتی کشور‌های متجاوز به یمن تبدیل شده است. این در حالی است که چند روز پیش در استان ابین جنوب کشور درگیری فعالی به ثبت نرسیده است.
مزدوران سعودی و اماراتی در جزیره سقطری به شدت با هم درگیر شده اند، اما تسلط نظامی بر یکدیگر ندارند. ابوظبی به نیرو‌های شورای انتقالی دستور داد برای تسلط امنیتی بر مرکز ناحیه حدیب که مرکز اداری استان است تلاش کنند تا هر گونه قدرتی را از مزدوران وابسته به رژیم سعودی در این شهر بگیرند.
اطلاعات اولیه حاکیست مزدوران شورای انتقالی حمله گسترده‌ای را به این شهر به اجرا در آوردند. افسران اماراتی نیز از نظر میدانی بر این عملیات نظامی اشراف و نظارت دارند این عملیات نظامی با حملات توپخانه‌ای شدید به مناطق و محله‌هایی که مزدوران ریاض در آنجا مستقر هستند آغاز شد. با این عملیات نظامی شورای انتقالی توانست مدیریت امنیتی و برخی از مراکز دولتی را در غرب شهر به تصرف درآورد. مزدوران سعودی به این ادعا اکتفا کردند که آنچه اتفاق افتاده است با خروج نیرو‌های سعودی مهیا شده است، زیرا اگر عربستان سعودی نیرو‌های خود را که در طول مسیر شهر مستقر بودند از این مناطق خارج نمی‌کرد نیرو‌های وابسته به امارات هیچگاه نمی‌توانستند بر این مناطق تسلط یابند.
تحولات سقطری همزمان با تلاش‌هایی سعودی برای خالی کردن میدان و حوادث خونین بین مزدوران صورت می‌گیرد. عربستان سعودی همواره از این رفتار‌های فریبنده برای سرپوش گذاشتن بر توطئه‌هایی که ضد حاکمیت و تمامیت ارضی یمن طراحی می‌کند بهره می‌گیرد.

ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن
منابع یمنی از ادامه حملات هوایی ائتلاف جنگ افروز سعودی به استان‌های مختلف یمن خبر دادند.
 به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی روز شنبه با 10 حمله هوایی به نواحی الصویدیه و الردمان این مناطق را بمباران کردند.
در استان صعده نیز بر اثر حملات موشکی و توپخانه‌ای سعودی به روستا‌های مملو از جمعیت در ناحیه مرزی شدا، سه کودک و یک زن کهنسال یمنی زخمی شدند.
جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی همچنین در دو نوبت ناحیه مرزی الظاهر را نیز بمباران کردند.
در استان الجوف نیز جنگنده‌های متجاوز سعودی 17 بار پایگاه‌های نظامی «اللبنات» و منطقه «جبل الاقشع» در ناحیه الحزم و ناحیه «خب و الشعف» را بمباران کردند.
در استان عمران نیز جنگنده‌های سعودی دو بار شبکه مخابراتی در منطقه تله عجمر در ناحیه بنی صریم را بمباران کردند. همچنین منطقه العمشیه در ناحیه حرف سفیان نیز هدف حمله هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.
همچنین جنگنده‌های متجاوز سعودی در سه نوبت منطقه صلب در ناحیه مجزر در استان مارب را هدف قرار دادند.
از سوی دیگر یک شهروند یمنی بر اثر حمله نیرو‌های گارد مرزی سعودی در ناحیه مرزی شدا در استان صعده به منزل وی زخمی شد. این شهروند یمنی که با اصابت گلوله‌های سعودی از ناحیه پا زخمی شد به بیمارستانی در ناحیه مرزی رازح منتقل شد.
اهالی ناحیه‌های مرزی صعده در 24 ساعت همواره و با انواع سلاح ارتش سعودی هدف قرار داده می‌شوند.
یکی از شهروندان یمنی ساکن مناطق مرزی در بیمارستان گفت: «ما در ساعت‌های شبانه روز همواره هدف حملات ارتش سعودی قرار می‌گیریم و هم در روز و هم در شب امنیت نداریم. کودکان و زنان ما و منازلمان همواره در معرض حمله هستند».
از سوی دیگر یک منبع در اتاق افسران و هماهنگی یمن گفت: در 24 ساعت گذشته نیرو‌های متجاوز سعودی 55 بار آتش بس را در الحدیده نقض کردند.
این منبع افزود: سه جنگنده در منطقه حیس و دو هواپیمای شناسایی در آسمان الجاح و منطقه 6 کیلومتری به پرواز درآمدند. همچنین 12 بار با حملات توپخانه‌ای آتش بس الحدیده نقض شد و 42 گلوله توپخانه به این شهر اصابت کرد.
همچنین 30 بار نیز با شلیک گلوله‌های مختلف، آتش بس الحدیده نقض شد.
عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

درگیری شدید نیروهای یمنی با ائتلاف سعودی در مارب/ کشته شدن مشاور فرمانده عملیات ائتلاف سعودی
نیروهای مقاومت یمن در عملیات تبادل آتش با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب، یکی از مشاوران فرمانده ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.
نیروهای ارتش یمن و کمیته‎های مردمی جمعه شب با شبه‎نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن در استان مارب واقع در شمال شرقی یمن به شدت درگیر شدند.
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع یمنی گزارش داد که دیشب چهار شبه‌نظامی از جمله مشاور فرمانده عملیات ائتلاف سعودی در تبادل آتش به نیروهای یمنی کشته شدند.
نیروهای مقاومت یمن دیروز، جمعه همچنین ضمن پیشروی در مناطقی از استان مارب، بر بخش‎های از این استان از جمله مناطق «حلحلان»، «الجُفره» و «الباطن» در شمال شرقی یمن تسلط پیدا کردند.
همزمان، شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نیروهای انصارالله یمن موفق شدند بر منطقه «ردمان» استان البیضا واقع در مرکز یمن مسلط شوند.
حملات ائتلاف سعودی به یمن از مارس 2015 تاکنون ادامه دارد، اما این حملات با مقاومت نیروهای ارتش یمن و کمیته‎های مردمی تاکنون ناکام مانده است.

انتقاد عفو بین الملل از حذف ائتلاف تجاوز سعودی از "فهرست ننگ"
سازمان عفو بین الملل یک بار دیگر اقدام سازمان ملل در حذف اسم ائتلاف تجاوز عربستان به یمن از فهرست سیاه را محکوم کرد.
این سازمان با اشاره به اینکه ناقضان حقوق کودکان در این فهرست جای می گیرند اعلام کرد: اقدام آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در حذف ائتلاف سعودی از فهرست قتل و آسیب کودکان در حالی صورت می گیرد که این ائتلاف در سال 2019، 222 کودک را به قتل رسانده یا باعث معلولیت آنها شده است.
این سازمان ویدیویی را از دیدار یک کودک یمنی با برادران شهیدش منتشر کرده است.
سازمان ملل روز دوشنبه گذشته گزارشی را درباره جنایت علیه کودکان و درگیری های مسلحانه سال 2019 منتشر کرد که در آن نامی از ائتلاف تجاوز آمریکایی – سعودی به یمن برده نشده بود. این ائتلاف از مارس 2015، هر روز اقدام به تجاوز هوایی به یمن می کند.
گوترش در توجیه این اقدام گفت که این ائتلاف، تدابیری را در حفاظت از کودکان در زمان عملیات تدارک دیده است. در حالی که در عالم واقع خبری از چنین تدابیری نیست و این ائتلاف درست در همان روزی که گزارش سازمان ملل منتشر شد، با حمله به خودرویی در صعده، حدود 13 غیر نظامی از جمله تعدادی کودک را به شهادت رساند.
سازمان دیده بان حقوق بشر – که مقر آن در نیویورک است – روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از حذف ائتلاف تجاوز به یمن، از فهرست ناقضان حقوق کودکان به رغم "ادامه جنایات هولناک علیه کودکان یمن"، انتقاد کرد.

واکنش عضو شورای عالی سیاسی یمن به توئیت سازمان عفو بین الملل
محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن بازنشر توئیت سازمان عفو بین الملل درباره کارنامه سیاه ائتلاف به رهبری عربستان در کشتار کودکان یمنی نوشت: زمانی که متجاوزان آمریکایی-انگلیسی- سعودی-اماراتی انسانیت خود را از دست می‌دهند، تمام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند و آزادانه جولان می‌دهند بدون این که حتی یک بار سازمان ملل جنایت‌های بی وقفه شان را در طول شش سال گذشته محکوم کند. این جنایت‌های فاجعه بار همچنان ادامه دارد.
محمد علی الحوثی در واکنش به این این ویدئو عبارت ”صحنه‌ای از قتل عام کودکان و هشتگ #مجزرة_اطفال_ضحیان را منتشر کرد.

به رغم شهادت و جراحت 7 هزار کودک یمنی، ریاض از لیست ننگ حذف شد
وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی هفت هزار کودک یمنی را در حملات خود به شهادت رسانده یا زخمی کرده اما سازمان ملل عربستان سعودی را از لیست «ننگ» (لیست ناقضان حقوق کودکان) حذف می‌کند.
در نشست امروز شنبه در استان عمران یمن به ریاست «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن و «عمران فیصل جعمان» استاندار عمران، تصمیم دبیرکل سازمان ملل برای خارج کردن عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان محکوم شد.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، استاندار عمران در بخشی از این نشست اعلام کرد، طرح دولت نجات ملی یمن برای مقابله با کرونا متناسب با شرایط محاصره و جنگ است و بخش بهداشتی امروز در حال اصلاح است.
وزیر بهداشت یمن اعلام کرد، بخش مراقبت‌های ویژه و اورژانس به دلیل بحران مشتقات نفتی (عدم اجازه ائتلاف سعودی به کشتی‌های حامل نفت برای ورود به بندر الحدیده) غیرفعال شده و سازمان ملل در سکوت در حال تماشا کردن است.
وی افزود: بیشتر از 3500 مریض مبتلا به نارسایی کلیه در صورت نرسیدن مشتقات نفتی به مراکز دیالیز با تهدید مرگ روبرو هستند. در نتیجه عدم اجازه ائتلاف سعودی برای ورود کشتی‌های حامل نفت، بخش نوزادان زیر 28 روز نیز در آستانه تعطیلی است و فوت صدها کودک را به همراه خواهد داشت.
المتوکل ادامه داد: سازمان ملل دو بار کودکان یمن را کشت، یک بار با سکوت خود در قبال کشتار آنها با حمله و محاصره و یک بار با خط زدن اسم عربستان سعودی از لیست قاتلان کودکان و این اقدام در حالی صورت گرفت که شواهد و گزارش‌های سازمان ملل موجود بودند.
وی تأکید کرد، بیش از هفت هزار کودک یمنی در حملات ائتلاف سعودی به منازل آنها به شهادت رسیده‌اند یا زخمی شده‌اند اما سازمان ملل بدون اینکه خجالت بکشد، عربستان سعودی را از لیست «ننگ» حذف می‌کند.
المتوکل سپس گفت، یک هفته پس از خط خوردن نام عربستان از این لیست، ریاض 37 کودک یمنی را کشت یا مجروح کرد. وی در ادامه آماری از وضعیت بد نوزادان در یمن ارائه داد و گفت، فوتی‌های کودکان زیر 28 روز در نتیجه جنگ و محاصره، 20 درصد فوتی‌ها در میان نوزادان را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش مستند بین‌المللی، در هر سال 53 هزار کودک زیر یک سال و 72 هزار کودک زیر پنج سال به دلیل محاصره جان خود را از دست می‌دهند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالیانه هفته گذشته خود درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه در سال 2019 اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری عربستان مسئول کشتار 222 کودک یمنی طی سال 2019 است، اما نام آن را از فهرست سیاه طرف‌های مسئول تخلفات بزرگ علیه کودکان خارج کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات جنگنده های متجاوز سعودی ناقضان حقوق کودکان شورای انتقالی بمباران کردند عربستان سعودی مزدوران سعودی سازمان ملل عفو بین الملل ائتلاف سعودی عملیات نظامی ائتلاف تجاوز دولت مستعفی تجاوز سعودی ناحیه مرزی کودک یمنی هزار کودک زخمی شد شده اند یک بار سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا