Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، شنبه در آیین رونمایی از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی فرهنگ و هنر مساجد استان فارس (فهما) که به‌صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: پیش از این، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برخی استان‌ها،‌ خود، سایت‌های ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی در اختیار داشتند که هریک نشانی مخصوص به خود داشت.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مسجد کشور بیان داشت: به دلیل تفاوت نشانی‌ها، اخبار حوزه فرهنگی و هنری مساجد به‌ صورت تجمیعی به‌دشواری در دسترس بود و چنانچه افراد می‌خواستند به سایتی مراجعه کنند، دچار مشکلات بسیاری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزانی اضافه کرد: با استفاده از این سامانه یکپارچه، فعالان کانون‌ها می‌توانند از فعالیت‌های یکدیگر در لحظه مطلع شوند و جایگاه استان خود را ارتقا بخشند، همچنین این سامانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رصد می‌شود که با توجه به این امر، وظیفه کانون‌ها را در ارائه برنامه‌های باکیفیت و پُرمخاطب بیشتر می‌سازد.

وی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن امکانات بیشتر، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد گرفته‌ایم که به محض تحقق آن، به مراکز اختصاص می‌یابد.

رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد، گسترش دین با زبان هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین، راه‌اندازی فهما را از اتفاقات مبارک حوزه فرهنگی و مذهبی دانست و اظهار داشت: هدف کانون‌های فرهنگی مساجد این است که هنرمندان بتوانند با زبان هنر مباحث دین را برای مخاطب قابل درک کنند.

صابر سهرابی افزود: طرح انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد در کشور، رقابتی بین کانون‌ها ایجاد کرده است و امیدواریم استان فارس با توجه به جایگاهش به عنوان شهر فرهنگ و هنر و نیز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، پُر قدرت‌تر وارد این عرصه شود.

وی، راه‌اندازی سامانه فهما را موجب ایجاد انگیزه‌ای دوچندان بین هنرمندان مسجدی عنوان کرد و گفت: اینکه فعالان این عرصه بدانند که بالاترین مقام فرهنگی کشور فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان را رصد می‌کند، باعث کیفی شدن اقدامات آنان خواهد شد.

سهرابی بیان کرد: استاندار فارس نیز در جریان فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد قرار خواهد گرفت و به همین سبب با عزم جدی برنامه‌های فهما را معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد، گسترش دین با زبان هنر است و بازوی اصلی ارتباط بین حوزه دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی معاونت قرآنی و کانون‌های‌فرهنگی هنری مساجد، از این طریق برقرار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون در استان فارس فعال هستند، گفت: مدیران و دستگاه‌های گوناگون فرهنگی نیز عنایت ویژه‌ای در این استان به مساجد داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، بیان کرد: امیدواریم با رونمایی فهما برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، بهترین فعالیت‌ها تدارک دیده شود تا فعالیت کانون‌های فارس حتی در دورترین نقاط در سراسر کشور بازتاب داده شود.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کانون فرهنگی هنری مساجد فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کانون فرهنگی هنری مساجد فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز کانون فرهنگی هنری مساجد فارس کانون های فرهنگی مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هنری مساجد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • آشپزی در بیل؛ ایده ای خلاقانه برای پخت غذا در فضای باز (فیلم)
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی