Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:52:30 GMT

برنامه جدید گمرک برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۰۸۴

برنامه جدید گمرک برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با پذیرش پیشنهاد گمرک ایران توسط مراجع ذیصلاح و ابلاغ آن به گمرکات اجرایی روند ترخیص کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر تسریع می گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی گفت: وفق مصوبات ابلاغی به گمرک اجازه داده شده است نسبت به ترخیص درصدی از کالاهای دارای اولویت ۱ و ۲ گروه کالایی موجود در اماکن گمرکی ، مناطق آزاد و ویژه یا آنهایی که به اماکن مذکور وارد می شوند، دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در صف تأمین ارز بانکی قرار گرفته اند اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمرک در تعیین درصد فوق، شاخص هایی را از قبیل مأخذ کالا ، اهلیت و سوابق قبلی واردکننده ، ماهیت و نوع کالا و گروه بندی کالایی را ملاک عمل قرار می دهد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: براساس مکاتباتی که صورت پذیرفته و پیشنهاداتی که ارائه و مورد پذیرش قرار گرفته است ، متعاقب ابلاغ بخشنامه مربوطه؛ از ابتدای تیرماه سال جاری ، گمرکات اجرایی کشور نسبت به ترخیص ۹۰٪ از کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیری که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و درصف تأمین ارز بانکی قرار گرفته اند اقدام می نمایند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خاتمه با اشاره بر اینکه ترخیص ۹۰٪ کالای اظهاری ، صرفاً برای کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر می باشد، دارا بودن «ثبت سفارش بانکی» و قرار گرفتن «در صف تأمین ارز» را دو شرط اصلی برای استفاده از این تسهیلات برشمرد و گفت:  به نظر می رسد با اجرایی شدن این فاز، روند ترخیص کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر شتاب بیشتری به خود گرفته و مقدار کمی از کالا در بنادر و گمرکات کشور دپو گردد. «حمل یکسره» ، «ترخیص شبانه روزی» و «ترخیص نسیه»، از تسهیلات دیگری است که معاون امور گمرکی گمرک ایران قبلاً در این خصوص توضیحات لازم را ارائه نموده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک کالاهای اساسی ایران ترخیص گمرک کالاهای اساسی ایران ترخیص امور گمرکی گمرک ایران کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی

علی اصغر عباس‌زاده مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است