Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جلسه بزرگداشت دهه کرامت استان تهران در امامزاده صالح(ع) تجریش، اجرای ۱۴ ویژه‌برنامه در دهه کرامت با محور گسترش گفتمان خدمت کريمانه به همت آستان قدس و افتتاح دفتر تبریز مسجد مقدس جمکران آخرین اخبار حوزه مسجد در ۳۱ خرداد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در سی و یکمین روز از خرداد ماه ۹۹:

 

جلسه بزرگداشت دهه کرامت استان تهران در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار می‌شود

 

 

 

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جلسه شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان تهران با حضور نمایندگان بیش از 34 نهاد عضو روز یکشنبه، 1 تیر در سالن جلسات حرم مطهر امامزاده صالح(ع) تجریش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان تهران افزود: این جلسه پیرامون برنامه های ویژه ایام دهه کرامت که از اول تا یازدهم ذی القعده اجرا خواهد شد، برپا می شود و نمایندگان دستگاه ها به بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری جشن های دهه کرامت خواهند پرداخت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تلاش خواهد شد برنامه ها با همکاری و همراهی دستگاه های عضو در فضای مجازی پیگیری شود.

 

جشن‌های مردمی دهه کرامت از(اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا یازدهم ذی‌العقده ولات امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

شعار دهه انتخاب شده امسال نیز «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» اعلام شده است که عناوین این روز‌ها به شرح زیر است:

 

سه‌شنبه، سوم تیر، مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی» و چهارشنبه، چهارم تیر، مصادف با دوم ذی‌القعده، همزمان با روز شهرداری و دهیاری با عنوان «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» نامگذاری شده است. پنجشنبه، پنجم تیر مصادف با سوم ذی‌القعده «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت» نام گرفته است.

 

همچنین، برای جمعه، ششم تیرماه که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است عنوان «خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی» و روز شنبه، هفتم تیر، همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، شهادت آیت‌الله بهشتی(ره) و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی(ره) عنوان «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری» در نظر گرفته شده است.

 

یکشنبه، هشتم تیر نیز مصادف با ششم ذی‌القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با عنوان «حضرت شاهچراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت» نامگذاری شد و دوشنبه، ۹ تیرماه نیز مصادف با هفتم ذی‌القعده با عنوان «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت» نام نهاده شده است.

 

براساس این گزارش، برای سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه، مصادف با هشتم ذی‌القعده و روز آزادسازی شهر مهران و بزرگداشت صائب تبریزی عنوان «رفاه و امید در سایه جهش تولید» و برای چهارشنبه، ۱۱ تیرماه که مصادف با نهم ذی‌القعده و شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب است عنوان «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب» انتخاب شده است.

 

پنجشنبه، ۱۲ تیرماه، مصادف با دهم ذی‌القعده و حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری آمریکا، روز بزرگداشت علامه امینی(ره) و روز افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و در نهایت جمعه، 13 تیرماه، مصادف با یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز با عنوان «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی» نا‌‌م‌گذاری شده است.

 

اجرای ۱۴ ویژه‌برنامه در دهه کرامت با محور گسترش گفتمان خدمت کريمانه

 

 

 

 

«امین بهنام» ضمن اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، بیان کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی است تا آستان قدس رضوی در راستای توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم به سمت تحقق و احیای مطالبات حضرت رضا (ع) حرکت کند.

 

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های این دهه مبارک، اظهار کرد: طرح «شوق زیارت» با تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، به‌منظور تشرف سالمندان و ناتوانان روستاهای اطراف شهر مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) توسط نیروهای خادمیار در دهه کرامت اجرا می‌شود.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی گفت: دیدار و عیادت از ايثارگران آسايشگاه جانبازان بوستان ملت و بيماران بستری در بيمارستان‌های شهر مشهد با همراهی خدام بارگاه منور رضوی و تيمی از دانشجويان دانشگاه‌های مشهد در قالب خادمياران جوان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای این دهه، با حضور در منزل هشت خانواده از‌ سادات رضوی با همراهی خادمیاران و خدام آستان قدس، ضمن دیدار و احوالپرسی، بسته‌های متبرکی به آن‌ها اهداء خواهد شد.

 

برگزاری اردوهای جهادی

 

این مقام مسئول ادامه داد: با هدف پايش سلامت عمومی، غربالگری بيماری‌ها، شناسایی به‌موقع افراد با بيماری‌های خاص و آموزش موارد بهداشت عمومی در مناطق محروم و حاشيه شهر مشهد، طرح «دارالشفاء» در دهه کرامت در راستای برگزاری اردوهای جهادی سلامت اجرا خواهد شد.

 

وی همچنین ابراز کرد: اجرای طرح «جهاد سازندگی» در قالب اردوی جهادی عمرانی و با کمک کانون روستايی خادمياری در مناطق محروم روستاهای بخش مرکزی خراسان رضوی انجام می شود.

 

بهنام با اشاره به اجرای طرح «آقا حساب کردند»، گفت: این طرح معنوی که تاکنون چندمین مرحله اجرا شده در دهه کرامت نیز با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی نسبت به پرداخت ديون بدهکاران نیازمند شناسایی‌شده انجام می‌شود.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی، اجرای طرح «میهمان امام» با تکریم زائران در مبادی ورودی شهر مشهد و نیز اهداء جهیزیه به زوجین جوان کم‌بضاعت مشهدی را دو برنامه محوری در استان خراسان رضوی طی این ایام عنوان کرد.

 

راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت مسائل بهداشتی

 

وی اضافه کرد: تدارک برگزاری 16 جشن‌ رضوی در مشهد و شهرستان‌ها با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی، راه‌اندازی کاروان شادی با کمک 8 گروه به مدت 4 روز در خیابان‌های اصلی شهر مشهد، اجرای طرح «شهر کرامت» باهدف حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد و با موضوع کمک به آذین‎بندی، تزئین و پذیرایی خیابان‌ها و محلات شهر مشهد، سه برنامه شاخص این دفتر در دهه کرامت امسال است.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی از توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی در این دهه پرخیر و برکت خبر داد و افزود: به‌منظور تداوم روند حمایت از اقشار بی‌بضاعت شهر که از دوران شیوع بیماری کرونا آغازشده است، بسته‌های ارزاق در این دهه نیز توزیع می‌شود.

 

به گفته وی، این مجموعه تکریم شماری از کادر درمانی فعال بیمارستان‌ها که درگیر بیماری کرونا شده و سلامت خود را بازیافته‌اند را در دست اقدام دارد. همچنین افتتاح و رونمايی از 2 باب منزل مسکونی محرومين و 4 باب خانه عالم در روستاهای خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت این دفتر هستند.

 

برگزاری کرسی‌های تلاوت در ۲۰۰ مسجد پس از عادی شدن شرایط/ محافل قرآنی مساجد تقویت می‌شود

 

 

 

 

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد در حوزه قرآن، اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که با سازمان دارالقرآن کریم، سازمان بسیج و شورای عالی قرآن کریم به امضا رساندنیم، تلاش می کنیم که برنامه های قرآنی مساجد رونق یابد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در نظر داریم که در 200 مسجد کرسی های تلاوت، تفسیر، محافل قرآنی، آموزش قرائت قرآن کریم و  جزخوانی قرآن کریم برگزار کنیم، البته برگزاری این دوره ها منوط به عادی شدن شرایط  و رفع کامل بحران کرونا است.

 

وی یادآور شد: البته در حال حاضر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محتواهای قرآنی تولید و منتشر و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

 

بزرگداشت سالگرد شهادت دکتر چمران در مسجد جامع غدیر خم

 

 

 

مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و شهدای مدافع حرم امشب (شنبه، ۳۱ خرداد ماه) در مسجد جامع غدیر خم همراه با پرسش و پاسخ با حضور خانواده های معظم شهدا برگزار می شود.

 

این مراسم با سخنرانی حمیدرضا مقدم فر با موضوع «تهدیدها و فرصت ها» بعد از نماز مغرب و عشا در این مسجد برپا می شود.

 

یادآور می شود، لازم است در این مراسم شرکت کنندگان ضمن رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از ماسک و دستکش برای حضور در مراسم استفاده کنند.

 

مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

 

در آستانه دهه کرامت دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز با حضور خادمان این مکان مقدس آغاز به کار کرد.

 

افتتاح دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز / از آماده‌سازی مردم برای ظهور تا محرومیت‌زدایی

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «حسین نوبری» در حاشیه مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز محور فعالیت های این دفتر را در سه موضوع اساسی اعلام کرد و گفت: ارتباط نزدیک مردم با مسجد مقدس جمکران، مهمترین هدف این دفتر است تا به نوعی ارتباط مردم با مهدویت پررنگ تر شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز افزود: آماده سازی مردم برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را دیگر محور فعالیت این دفتر برشمرد و گفت: مردم باید آمادگی معنوی داشته باشند تا بتوانیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

 

به گفته وی برگزاری دوره های مختلف مهدویت شناسی هم برای عامه مردم و هم فرهیختگان جامعه را دیگر هدفی است که این دفتر در استان دنبال خواهد کرد.

 

حجت الاسلام نوبری گفت: اولین نمایندگی بعد از تهران به شهر تبریز داده شده است و برنامه ریزی برای کمک رسانی به محرومان یکی از اولویت های کاری این مجموعه در استان خواهد بود.

 

وی در خصوص تعامل نمایندگی مسجد مقدس جمکران با نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ادامه داد: قطعا با آستان قدس رضوی هم تعامل خواهیم داشت چون اهداف در زمینه ترویج فرهنگ امامت و ولایت یکی است.

 

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تبریز در پایان گفت: از هفته های آتی برنامه های متعددی در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت در استان خواهیم داشت که از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت دهه کرامت استان تهران استان خراسان رضوی دهه کرامت دهه کرامت حجت الاسلام ذی القعده قرآن کریم آستان قدس برنامه ها شهر مشهد امام رضا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات