Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:15:58 GMT

عقب‌ماندگی احداث موزه دفاع مقدس گیلان جبران شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۲۸۷

عقب‌ماندگی احداث موزه دفاع مقدس گیلان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر احداث موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: استان گیلان در احداث موزه دفاع مقدس عقب‌ماندگی دارد و این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جانشین و رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تاریخ هشت‌ساله کشور ایران اظهار کرد: هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران به زیبایی و شکوفایی دوره انقلاب اسلامی نبود زیرا این انقلاب در راستای بعثت پیامبر (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، انقلاب اسلامی را تغییر اساسی و بنیادین عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد زیرا بر مبنای دین خدا و عدل و قسط است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ نسخه‌ای مانند جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد، افزود: قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند تفکر انقلاب اسلامی در دنیا گسترش پیدا کند.

فلاحتی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: دفاع مقدس نمایش قدرت بزرگ اسلام و قرآن بود ضمن اینکه وجود معنویت و ایمان رزمندگان و پیروی از رهبری الهی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر احداث موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: استان گیلان در احداث موزه دفاع مقدس عقب‌ماندگی دارد و این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، موزه دفاع مقدس را بزرگ‌ترین حلقه ارتباط میان مدافعان از ارزش‌های انقلاب اسلامی با نسل‌های آینده دانست و گفت: مصاحبه با رزمندگان دوران دفاع مقدس را پیگیری کنید زیرا رزمندگان، مجاهدان زنده هستند.

فلاحتی با اشاره به سالروز شهادت چمران گفت: آینده امیدوارکننده است زیرا مردانی خواهند آمد که از این قهرمانان الگو می‌گیرند مانند سپهبد سلیمانی که از شهید چمران الگو گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال وحدت نیروهای مسلح در موزه دفاع مقدس مهم است، افزود: همدلی و هم‌آوایی نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه بسیار اثرگذار است و این وحدت را به نسل‌های بعدی انتقال دهید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، انتقال معنویات در جنگ تحمیلی را مهم برشمرد و بیان کرد: مردم باید بدانند رزمندگان برای آب‌وخاک با دشمن نجنگیدند بلکه دفاع مقدس برای حفظ دین و دفاع از ارزش‌ها بود.

فلاحتی با اشاره به اینکه تسلیم در برابر رهبری الهی موجب حفظ و اتمام جنگ تحمیلی شد، تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های دشمن، ایجاد فاصله بین مردم و رهبری است و این موضوع باید در موزه دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود.

وی، ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را سبب شکسته شدن شاخ قدرت‌های قداره‌کش استکباری  دانست و گفت: هرکدام از سرداران و امیران ما موشک الهی بر قلب دشمن هستند.

ایجاد موزه دفاع مقدس اولویت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار، فرهنگ غنی جهاد و شهادت را تضمین‌کننده انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حفظ فرهنگ دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف این فرهنگ و انتقال آن به نسل‌های آینده، اوج قله کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

امیرمحمد فهمیده قاسم‌زاده با اشاره به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ایجاد موزه دفاع مقدس و مراکز فرهنگی در استان‌ها اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

در این دیدار از تلاش‌های سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان قدردانی و سرهنگ حسین مصطفی پور به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس گیلان نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی دفاع مقدس گیلان نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نماینده ولی فقیه در گیلان احداث موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی عقب ماندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود