Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@02:33:08 GMT

هنگام وقوع طوفان چگونه از خود مراقبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۷۱۲

هنگام وقوع طوفان چگونه از خود مراقبت کنیم؟

اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید هواشناسی درباره وقوع طوفان، وزش باد شدید و رعد و برق هشدار داده است توجه به نکاتی ویژه مانع از آسیب دیدگی و خطر‌های جانی می‌شود البته توصیه می‌شود تمام افراد زمان وقوع طوفان در صورت امکان از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و در خانه بمانند.

دانسته هایی مفید برای مقاومت در برابر طوفان ها و گردبادهای شدید، می‌تواند خسارات احتمالی را کاهش دهد و به سلامت جان افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین زمان وقوع طوفان به نکات زیر توجه کنید.

_ حفظ آرامش: اولین و مهم‌ترین نکته هنگام وقوع بحران حفظ آرامش است و به یاد داشته باشید که اگر آرامش خود را حفظ کنید، در موارد اضطراری بهتر عمل خواهید کرد و تصمیم درست خواهید گرفت.

_ از منطقه خسارت دیده دور شوید.

_ سوار موتور سیکلت و دوچرخه نشوید.

_ از سیم های آویزان برق دور شوید و این موارد را به مقامات مسئول اطلاع دهید.

_ در خودرویی که سقف محکمی دارد پناه بگیرید، البته باید به این نکته توجه داشت اگر در خودرو حضور دارید باید از درختان، تیرهای برق و علائم راهنمایی و رانندگی فاصله گرفته و سرعت خودرو خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش دهید.

_ شاخه های پوسیده و خشک درختان را قطع کنید زیرا موجب سقوط و آسیب می شوند.

_ وسایل خارج از خانه را محکم کنید.

_ وسایل برقی موجود در خانه را از برق بکشید.

_ تا حد امکان از خانه خارج نشوید؛ جعبه کمک های اولیه را همواره در منزل آماده داشته باشید و وسایل آن را بررسی کنید. اگر در خارج از منزل گرفتار طوفان شديد، فوراً به پناهگاه امن برويد.

_ پنجره ها و درب های خارجی ساختمان را ببندید و بعد انجام این کار از آنها فاصله بگیرید تا در صورت برخورد اشیاء با شیشه های پنجره آسیب نبینید. همچنین به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نکنید.

_ اخبار را از طریق رادیو پیگیری کنید؛ برای اطلاع از آخرین وضعیت و دریافت دستورات لازم به رادیو، تلویزیون و یا بلندگوهای عمومی گوش فرا دهید.

_ به زیر تک درخت بلند در فضای باز نروید.

به طور کلی در طول وقوع طوفان بهتر است درون خانه بمانید و در اتاقی که از وجود پنجره بی‌بهره است، ترجیحا در وسط خانه، مستقر شوید. همچنین سعی کنید از طریق رادیو اخبار مرتبط با طوفان را پیگیری کنید و تنها در صورت عادی بودن اوضاع از منزل خارج شوید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طوفان هواشناسی وزش باد شدید سبک زندگی پارسی خبر وقوع طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که در ماه جاری میلادی به ۸۱۲ هزار نفر در افغانستان خدمات بهداشتی و درمانی ضروری ارائه کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارش ماه جاری میلادی(فروردین-اردیبهشت) بیان کرد: این خدمات در ۹۳۳ مرکز بهداشت مستقر در سراسر افغانستان ارائه شده است.

این گزارش ضمن تاکید بر تعهد این سازمان نسبت به رسیدگی به نابرابری جنسیتی در زمینه ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اعلام کرد که ۴۴ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند. ۳۳ درصد دیگر را کودکان و سایر افراد آسیب پذیر تشکیل می‌دهند تا این سازمان نسبت به نادیده گرفته نشدن این جمعیت در معرض خطر اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، عفونت‌های حاد تنفسی، مشکلات گوارشی و سرخک در میان مردم افغانستان بیشتر شایع بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴۱ کادر درمان در یک ماه اخیر در بخش‌های سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی، آموزش، مراقبت و درمان استاندارد خدمت رسانی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توقف خارج از خانه ملوان و فولاد/نساجی از سد ذوب‌آهن گذشت
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • طرح لو رفته از پیراهن خارج از خانه منچستریونایتد برای فصل 25-2024 / عکس
  • طرح پیراهن خارج از خانه آرسنال برای فصل 25-2024 لو رفت / عکس